8,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 20091
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1990

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزانم را در دوره متوسطه به حفظ قرآن تشویق نمایم؟

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزانم را در دوره متوسطه به حفظ قرآن تشویق نمایم؟

0 2k
دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزانم را در دوره متوسطه به حفظ قرآن تشویق نمایم؟

فرهنگی عزیز برای دانلود فایل اقدام پژوهی با عنوان چگونه توانستم دانش آموزانم را در دوره متوسطه به حفظ قرآن تشویق نمایم؟ با قیمت بسیار مناسب همراه شما هستیم.جهت دانلود و مطالعه اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزانم را در دوره متوسطه به حفظ قرآن تشویق نمایم؟ با مشخصات 30 صفحه و در فرمت word و قابل ویرایش ادامه مطلب را بخوانید.شما میتوانید با اطمینان کامل بهترین اقدام پژوهی در مورد چگونه توانستم دانش آموزانم را در دوره متوسطه به حفظ قرآن تشویق نمایم؟ را از سایت ما دانلود کنید. 

نام فایل:اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزانم را در دوره متوسطه به حفظ قرآن تشویق نمایم؟

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:30 صفحه

قیمت فایل:8000 تومان

قسمتی از فایل:

راه های پیشنهادی

آنان که با فن قرائت قرآن به روش تحقیق با تجوید و لحن زیبا آشنایی دارند، می‌توانند کل آیات نیم صفحه را چند بار با دقت و تعمق بر روی تک تک کلمات تلاوت کنند؛ زیرا این کار علاوه بر آنکه مانع حفظ کردن کلمات و حرکات به صورت غلط می‌شود، باعث آشنایی اجمالی با آیات مورد نظر نیز خواهد شد.

از آنجا که حفظ کردن چیزی نیست، جز دقت و تأمل قابل توجه بر روی تک‌تک کلمات و حروف و استقرار آن‌ها در ذهن، پس برای حفظ هر آیه باید آن را چندین بار و هر بار با توجه تمام به هر حرف و کلمه موجود در آن تلاوت کرد. تعداد تکرار هر آیه نیز بستگی به قدرت حافظه فرد و نیز سخت یا آسان بودن آیه دارد.

بعضی با سه بار خواندن یک آیه متوسط، آن را حفظ می‌کنند و بعضی نیاز به تکرار و تمرین بیشتر دارند.

پس با چند بار خواندن آیه ـ به قصد حفظ کردن و همراه با توجه و تأمل کافی نه فقط خواندن معمولی ـ مقدار زیادی از کلمات آن در ذهن جای می‌گیرد، اما هنوز آیه مزبور کاملاً در ذهن جای نگرفته است.

برای شروع حفظ قرآن نکاتی وجود دارد که مقدمات معنوی و اوّلیه به شمار می‌روند و توجه به آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

  1. نیت ارزش هر عمل صالحی را چگونگی نیت در آن عمل تعیین می‌کند: «إنما الأعمال بالنیات1» . ارزش و اهمیت داشتن نیتی خالص و پاک، کاملاً روشن است. البته نباید کار به وسواس بکشد و توجه به شبهات انسان را از حفظ آیات نورانی کلام وحی باز ندارد و همین که توجه داشته باشد، قرآن را جز برای تقرب به درگاه الهی حفظ نمی‌کند، کافی است.
  2. انگیزه در حفظ قرآن انگیزه‌های مادی، ناتوان‌اند که انسان را به سرمنزل مقصود برسانند، اما انگیزه‌های معنوی می‌توانند به شخص نیرو و انرژی و روحیه‌ای خستگی‌ناپذیر دهند؛ انگیزه‌هایی چون: توجه به فضیلت حفظ و حافظ قران که در روایات بارها بیان شده است، لذت از انس و الفت همیشگی با کلام خدا و درک مقامات عالی اخروی....

8,000 تومان