8,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 20671
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2156
  • تعداد فروش: 1

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله اخلاق و فقه

دانلود مقاله اخلاق و فقه

0 2.2k
دانلود مقاله اخلاق و فقه

با دانلود مقاله در مورد اخلاق و فقه در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله اخلاق و فقه را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله اخلاق و فقه ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد اخلاق و فقه

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:7 صفحه

قیمت فایل:8000 تومان

قسمتی از فایل:

 علم اخلاق، درباره نفس و رفتار برخاسته از آنها سخن مى‏گويد و علم فقه، به كارهاى مكلفان مى‏پردازد. بنابراين، اين دو علم، به گونه‏اى اشتراك دارند.

در علم اخلاق، «رفتار» از آن جهت كه بار ارزشى دارد و آشكار كننده سرشت فرد است، مورد بررسى قرار مى‏گيرد و اگر عملى، گاهى اتفاق بيفتد، از جهت علم اخلاق مورد توجه نيست. اما در فقه، رفتارى مورد توجه است كه دستور بر انجام و بيا ترك آن رسيده باشد، حتى اگر عملى يك بار شخصى آن را انجام دهد، از جهت حقوقى و فقهى، به ارزيابى گذارده مى‏شود با اين كه مشتركاتى بين فقه و اخلاق وجود دارد، ولى هر يك از دو علم، از حيثيت و جهت يكسانى بحث نمى‏كنند. در فقه، بحث از افعال مكلفان است، از جهت تشخيص وظيفه و تعيين حدود و حقوق افراد؛ ولى دراخلاق، موضوع اصلى ارزشهاى اخلاقى و فضايل انسانى، مورد توجه است. آداب مستحبى از نظر فقهى، هيچ گونه الزامى ندارند، امّا همانها رادر رابطه بااصلاح و تهذيب نفس در نظر بگيريم، به گونه‏اى بايستگى در پى دارند؛ چرا كه بار ارزشى دارند. ممكن است عملى از نظر حقوقى ممنوع نباشد، ليكن در چهار چوب علم اخلاق، ناپسند باشند

8,000 تومان