4,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 22212
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1603

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق در مورد نساجی

دانلود تحقیق در مورد نساجی

0 1.6k
دانلود تحقیق در مورد نساجی

با دانلود تحقیق در مورد نساجی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق نساجی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق نساجی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد نساجی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:11 صفحه

قسمتی از فایل:

 معرفی مختصری از این صنعت و رشته ی دانشگاهی:

صنعت نساجی قدیمی ترین صنعت تمدن بشری به شمار میرود زیرا پس از نیاز انسان به غذا ، پوشاک دومین نیاز اساسی بشر می باشد که او را از سرما و گرما مصون نگهداشته و نشان دهنده شخصیت اجتماعی وی نیز می باشد . بشر از 9000 سال پیش از پارچه استفاده می کرد.

با پیدایش نیروی بخار و آغاز انقلاب صنعتی در اروپا صنعت نساجی دچار تحول اساسی شد. ماشین های بافندگی ، ریسندگی ، رنگرزی ، چاپ و تکمیل از حالت دستی خارج شده و از انرژی مکانیکی و بعد ها انرژی الکتریکی استفاده کردند و افزایش چشمگیر در تولید پارچه حاصل شد.

در ایران نیز از اوایل قرن چهاردهم هجری شمسی تا حدود 5 الی 10 سال پیش این صنعت به صورت ماشینی و جدید رشد چشمگیری داشته و به عنوان یکی از بزرگترین صنایع کشور به شمار می رفت.

به طور کلی ، صنعت نساجی به صنایع تولید الیاف (طبیعی و مصنوعی) ، تبدیل الیاف به نخ ، تبدیل نخ به پارچه و فرآیند های تکمیلی پارچه مانند : رنگرزی و چاپ گفته میشود.


4,000 تومان