4,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 22481
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1893
  • تعداد فروش: 4

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق در مورد شغل قالیبافی

دانلود تحقیق در مورد شغل قالیبافی

0 1.9k
دانلود تحقیق در مورد شغل قالیبافی

با دانلود تحقیق در مورد شغل قالیبافی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق شغل قالیبافی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق شغل قالیبافی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد شغل قالیبافی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:4 صفحه

قسمتی از فایل:

 تعريف و شناسايي شغل: قاليبافي عبارت است از بافتن فرش (قالي) براي مصارف داخلي و خارجي از مواد مورد نياز. در اين شغل نخ ابريشم يا پشم را با دست و بر حسب طرح هاي نقاشي شده به نام نقشه فرش بر تارهاي تنيده شده نخي به نام چله قالي از جنس پنبه يا ابريشم به صورت فرش در مي آورند. شاغلان اين شغل با توجه به مهارت و تخصص در اجراي طرح ها و ظرافت و دقت عمل در ايجاد كار و نيز با در نظر گرفتن ضخامت تارهاي فرش به درجات مختلف تقسيم مي شوند. البته تقسيم بندي ديگري نيز بر اساس سنت ايراني و نمونه كار وجود دارد.

نمونه وظايف و مسئوليت هاي شغل: نمونه وظايف عبارت است از بافتن از روي الگو و نقشه خاص و پيروي كردن از دستورات استاد كار و فرد خبره. انواع فرشبافي شامل فرش مصرف داخلي (اردكاني، چالشتر، نجف آبادي، تركمن و غيره) فرش صادراتي پشمي (كاشان، نايين، قم و غيره) و فرش صادراتي ابريشمي (كاشان، نايين، تبريز، اصفهان و غيره) در قاليبافي كه خيلي ظريف و حساس مي باشد مسئوليت اصلي كار بر عهده بافنده است. چنانچه ايرادي در كار و طرح نقشه پيش ايد قالي معيوب بوده و قابل فروش و عرضه به بازار نيست بافنده بايد با نقشه قالي و روش گره زدن و رنگ آميزي و به كار گيري نقشه هاي متناوب و مناسب فرش اشنايي داشته باشد.

قاليباف بر اساس اندازه و نقش قالي، داربست را از بازار تهيه مي كند يا خودش مي سازد و سپس به ادامه كار براي بافت قالي مي پردازد.


4,000 تومان