4,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 22610
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2102

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله خبرگان در قانون اساسی

دانلود مقاله خبرگان در قانون اساسی

0 2.1k
دانلود مقاله خبرگان در قانون اساسی

با دانلود مقاله در مورد خبرگان در قانون اساسی در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله خبرگان در قانون اساسی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله خبرگان در قانون اساسی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد خبرگان در قانون اساسی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:14 صفحه

قسمتی از فایل:

 اصل پنجم

در زمان غیبت حضرت ولی عصر « عجل الله تعالی فرجه» در جمهوری اسلامی ایران ولایت امر و امامت امت بر عهدة فقیه عادل و باتقوی، آگاه به زمان ، شجاع، مدیر و مدبر است كه طبق اصل یكصدو هفتم عهده دار آن می گردد.

              

 اصل پنجم ( مصوب 1358)

در زمان غیبت حضرت ولی عصر، عجل الله تعالی فرجه، در جمهوری اسلامی ایران ولایت امر و امامت امت بر عهدة فقیه عادل و با تقوی، آگاه به زمان ، شجاع، مدیر و مدبر است، كه اكثریت مردم او را به رهبری شناخته و پذیرفته باشند و در صورتی كه هیچ فقیهی دارای چنین اكثریتی نباشد رهبر یا شورای رهبری مركب از فقهای واجد شرایط بالا طبق اصل یكصدو هفتم عهده دار آن می گردد

 

اصل یكصدو هفتم

پس از مرجع عالیقدر تقلید و رهبری كبیر انقلاب اسلام و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت الله العظمی امام خمینی « قدس سره الشریف» كه از طرف اكثریت قاطع مردم به مرجعیت و رهبری شناخته و پذیرفته شدند، تعیین رهبر به عهدة خبرگان منتخب مردم است. خبرگان رهبری دربارة همة فقهای واجد شرایط مذكور در اصل پنجم و یكصدو نهم بررسی و مشورت می كنند هر گاه یكی از آنان را اعلم به احكام و موضوعات فقهی یا مسائل سیاسی و اجتماعی یا دارای مقبولیت عامه یا واجد برجستگی خاص در یكی از صفات مذكور در اصل یكصدو نهم تشخیص دهند او را به رهبری انتخاب می كنند و در غیر این صورت یكی از آنان را به عنوان رهبر انتخاب و معرفی می نمایند. رهبر منتخب خبرگان، ولایت امر و همه مسئولیت های ناشی از آن را بر عهده خواهد داشت.


4,000 تومان