4,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 25986
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2759
  • تعداد فروش: 4

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد تاريخ موسيقي ايران

دانلود تحقیق درمورد تاريخ موسيقي ايران

0 2.8k
دانلود تحقیق درمورد تاريخ موسيقي ايران

با دانلود تحقیق در مورد تاريخ موسيقي ايران در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تاريخ موسيقي ايران را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تاريخ موسيقي ايران ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تاريخ موسيقي ايران

فرمت فایل:word و قابل ویرایش 

تعداد صفحات فایل:37 صفحه

قسمتی از فایل:

 تاريخ موسيقي در ايران

تاریخ موسیقی ایرانی که همواره با هنر و ذوق ایرانی همراه و همقدم بوده است را می توان به دو قسمت قبل و بعد از اسلام تقسیم کرد . مورد بعد از اسلام را تا موسیقی معاصر ادامه می دهیم اما در مورد قبل از اسلام باید تقسیم بندی هایی را انجام دهیم : دوره ی قبل از مادها . مادها . پارس ها و هخامنشیان . پارت ها و اشکانیان . ساسانیان .


قبل از مادها

این دوره که از هشت قرن قبل از میلاد تا قبل است شواهد بسیاری از جمله سنگ ها و سطوح حکاکی شده کتاب ها و دست نوشته ها را با خود به همراه دارد . مهمترین اثر یافت شده در مورد موسیقی این دوره " مهر چغامیش " می باشد که متعلق به 3500 سال قبل از میلاد است .

برای بررسی این دوره باید اثر تمدنهایی چون بابل و اشور و ایلام را - که متاسفانه چیز زیادی از انها باقی نمانده - مورد بررسی قرار داد . اما شواهد اندک پیدا شده نیز خود صحت وجود موسیقی را در این دوره تصدیق می کند . به طوری که ساخت سازهای سنتور و تنبور را به این دوره نسبت داده اند .

 

دوره ی مادها

مادها - که در اصل اریایی بودند - دولتی در ایران باستان تاسیس کردند . مهمترین موسیقی ان دوران نغمات موسیقایی گات بوده است . 


4,000 تومان