4,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 26239
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1546

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد هیئت مدیره

دانلود تحقیق درمورد هیئت مدیره

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد هیئت مدیره

با دانلود تحقیق در مورد هیئت مدیره در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق هیئت مدیره را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق هیئت مدیره ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد هیئت مدیره

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:14 صفحه

قسمتی از فایل:

 

وظایف و اختیارات هیئت مدیره 

 

قانون تجارت ایران به طوری که گفته شد اداره شرکت را توسط یک یا چند نفر مدیر جائز می داند . ولی در کشورهای اروپایی اداره کلی شرکت و مدیریت عملی شرکت از یکدیگر مجزا می باشد . اداره کلی شرکت با هیئت مدیره و مدیریت عملی شرکت با مدیر یا مدیران عامل شرکت می باشد . بنابراین اصولا باید وظایف و اختیارات هیئت مدیره و وظایف و اختیارات مدیر عامل شرکت را از هم تفکیک نمود . بدیهی است در مواردی که اداره شرکت به یک مدیر واگذار شده باشد وظایف و اختیارات هیئت مدیره و مدیر عامل به وسیله همان مدیر انجام می گیرد و در شرکتی که کلیه مدیران هر یک دارای سمت و اختیارات معینی باشند مانند آن است که شرکت جند مدیر عامل داشته باشد که هر کدام آنها در عین حال عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت باشند.

 

انتخاب هیئت مدیره شرکت

 

یکی از وظایف مهم مجمع عمومی موسس انتخاب هیئت مدیره شرکت است. زیرا شرکت به عنوان شخص حقوقی جز با نمایندگی اشخاص طبیعی نمی تواند عمل  قانون تجارت کند و تا زمانیکه مدیران شرکت انتخاب نشده اند تاسیس شرکت معلق است . ماده 47 قانون تجارت مقرر می دارد :(در صورتی که مدیرها و مفتشینی که از طرف مجمع عمومی انتخاب شده اند قبول انجام وظیفه نمایند قبولی آنها در صورت مجلس قید و شرکت از همان تاریخ تشکیل می گردد) . بنابراین مجمع عمومی موسس باید بعد از تصویب اساسنامه که طرز اداره شرکت و تعداد مدیران و وظایف و اختیارات هیئت مدیره و مدت مدیریت آنها را تعیین می کند طبق مقررات اساسنامه مبادرت به انتخاب مدیر یا مدیران شرکت بنمایدماده 46 قانون تجارت مقرر می دارد که مدیران شرکت برای 4سال تعیین می شوند ولی جون ممکن است موسسان از اعتمادی که صاحبان سهام در بدو امر نسبت به آنها دارند سوئ استفاده کنند و در اساسنامه شرکت اشخاص معینی را به عنوان مدیر پیش بینی کنند و به این طریق تغییر آنان را منوط به تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده نمایند که محتاج به اکثریت زیادی لست قسمت آخر ماده 46 مقرر می دارد (در صورتیکه بر حسب مقررات اساسنامه تعیین آنها موکول به تصویب مجمع عمومی نباشد مدت مدیری آنها بیش از دو سال نخواهد بود )

4,000 تومان