4,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 26297
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2650

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله خاستگاه انسان و سير تكاملي آن از ديدگاه ديرينه شناسي نوين

دانلود مقاله خاستگاه انسان و سير تكاملي آن از ديدگاه ديرينه شناسي نوين

0 2.6k
دانلود مقاله خاستگاه انسان و سير تكاملي آن از ديدگاه ديرينه شناسي نوين

با دانلود مقاله در مورد خاستگاه انسان و سير تكاملي آن از ديدگاه ديرينه شناسي نوين در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله خاستگاه انسان و سير تكاملي آن از ديدگاه ديرينه شناسي نوين را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله خاستگاه انسان و سير تكاملي آن از ديدگاه ديرينه شناسي نوين ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد خاستگاه انسان و سير تكاملي آن از ديدگاه ديرينه شناسي نوين

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:59 صفحه

قسمتی از فایل:

 بدون ترديد ظهور انسان يكي از مهمترين رويدادهاي زيست شناختي در تكامل جهان است. بدين دليل است كه دوره كواترنري به نام دوران انسان زيست (Anthropozoic) توصيف شده است . نشو و نما و انتشار انسان با سرعت فوق العاده اي انجام گرفته است.

طبق مطالعات فيلوژني و مقايسه فسيلهاي بدست آمده از تكامل پستانداران به نظر ميرسد انسان از تكامل برخي پريماتها ( (Primats  اشتقاق يافته باشند.

اصولا فسيلهاي بسيار كمي از پريماتها آنهم به صورت اسكلت كامل يافت شده است. چون اين جانوران در جنگل ها وروي درختان زيست مينموده اند  و اسكلت آنها بعد از مرگ در اثر عوامل جوّي وتاثيرباكتريهاي مختلف تجزيه گرديده و بنابراين در شرايط مناسب فسيليزه نشده اند.

در حال حاضر ميمونهاي بزرگ را اجداد انسانهاي اوليه ( (Hominid  ندانسته و بر خلاف نظريه داروين كه ميمونها را اجداد انسان به شمار ميآورد بايد گفت كه گرچه در جهان جانوران كنوني آدمي از نظر روحي و اخلافي بويژه مسئله خوب و بعد مقام برتري را به خود اختصاص ميدهد ، تشريح مقايسه اي مدارك امروزي و سنگواره ها نشان ميدهند كه انسان جاي عادي خود را در راس سلسلة جانوران اشغال ميكند.

در راسته پريماتها ( نخستيها ) ، انسان با موجودات بزرگ آدمي شكل (Anthropomorph)   داراي اختصاصات مشترك از قيبل شباهت قد ، فقدان زايدة دمي ، راه رفتن روي دوپا ، وجود دستها ، رشد زياد مغزي و دندان بندي است. اين شباهت بقدري حقيقي است كه مي تواند در تشخيص استخوانهاي سنگواره ، بويژه اگر اين استخوانها ناقص باشند ، باعث بروز اشتباه شود. لذا بايد صفات تشريحي خاص هر يك از مجموعه ها را دقيقاً تعيين كرد. 


4,000 تومان