4,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 26450
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2024

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد شرکت های بیمه در ایران

دانلود تحقیق درمورد شرکت های بیمه در ایران

0 2k
دانلود تحقیق درمورد شرکت های بیمه در ایران

با دانلود تحقیق در مورد شرکت های بیمه در ایران در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق شرکت های بیمه در ایران را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق شرکت های بیمه در ایران ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد شرکت های بیمه در ایران

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:52 صفحه

قسمتی از فایل:

 شرکت های بیمه در ایران

امروزه صنعت بیمه کشور به فضای رقابتی بیشتری نیاز دارد چون در شرایطی که نیازهای جامعه رو به تنوع پذیری است، شرکتهای بیمه ای که نتوانند خدماتی مطابق با سلیقه و خواست مردم ارائه دهند، ناخواسته از چرخه رقابت خارج خواهند شد. به گزارش بینا، ابلاغ سیاستهای اصل 44 قانون اساسی می تواند امیدی در تسریع این تحولات باشد و اصولاً خصوصی شدن بیمه های دولتی، ناگزیر این تحولات را در پی خواهد داشت.

شواهد امر نشان می دهد که واگذاری شرکتهای بیمه ای به عنوان آخرین بخش مشمول اصل 44 حدوداً یکسال به طول می انجامد و البته به خاطر ساختار پیچیده و حساس این نوع شرکتها، واگذاری آنها نیز مشمول احتیاط و اعمال حساسیت است.

در شرایط فعلی با وجود حضور بیمه های خصوصی در کشور باز هم سهم دولتی ها 85 درصد است و 15 درصد باقی مانده شامل 18 شرکت بیمه ای بخش خصوصی است که البته گفته می شود تعداد آنان رو به افزایش است.

علیرضا بیانیان مدیر عامل بیمه توسعه معتقد است: صنعت بیمه تا کنون به دلیل دولتی بودن از رشد و توسعه لازم برخوردار نبوده است و با وجود 4 شرکت بیمه دولتی و تأسیس شرکتهای خصوصی، هنوز خدمات ارائه شده تکافوی نیاز مردم را نمی کند.

سهام سه شرکت بیمه ای دولتی (آسیا، البرز، دانا)در سایه ابلاغیه اصل 44 خصوصی خواهند شد، و با واگذاری سهام این شرکتها هم به اهداف توسعه ای بیمه کشور دست خواهیم یافت و هم اینکه مقررات و قوانین دست و پاگیر در بخش بیمه برچیده خواهد شد.

خصوصی سازی بیمه ها می تواند آنان را وارد یک رقابت سازنده نماید و این رقابت با نظارت دولت هم برای مردم و هم برای اقتصاد مفید خواهد بود.

تعیین نرخ ضریب خطر مقوله بسیار مهمی است که به عقیده وی باید قبل از خصوصی سازی این صنعت و توسط بیمه مرکزی تعیین شود.

نکته حائز اهمیت دیگر، نحوه واگذاری شرکتهای بیمه ای است که عبدالناصر همتی رئیس کل سابق بیمه مرکزی، بورس را بهترین روشها می داند. او بر این باور است که خصوصی کردن بیمه ها از هر روشی غیر از بورس می تواند به ضرر این صنعت باشد.

در کشور ما خصوصی سازی بیمه ها فقط از طریق بورس توجیه اقتصادی دارد، چون بیمه ما در شرایطی نیست که از روشهای دیگر خصوصی سازی استفاده کنیم و اگر بر روشی غیر از بورس اصرار ورزیم، بی شک در مقابل بیمه های خصوصی مقاومت نخواهیم کرد.


4,000 تومان