4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 28166
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1816

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله نظریه تاویلی

دانلود مقاله نظریه تاویلی

0 1.8k
دانلود مقاله نظریه تاویلی

با دانلود مقاله در مورد نظریه تاویلی در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله نظریه تاویلی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله نظریه تاویلی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد نظریه تاویلی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:6 صفحه

قسمتی از فایل:

 فریدریش شلایر ماخر (1834 - 1768) را پدر و بنیانگذار هرمنوتیک نوین نامیده‏اند و به تعبیر دیلتای، «کانت هرمنوتیک‏» است . به خاطر تعلقی که وی به رمانتیک‏ها، و نزدیکی فکری که با برادران شلگل داشت، به شیوه اندیشه او درباره هرمنوتیک عنوان «هرمنوتیک، رمانتیک‏» داده‏اند . (1)

 

پل ریکور شرح داده است که هرمنوتیک شلایر ماخر از دو گرایش متفاوت شکل گرفته است:

 

1 . گرایش رمانتیک، به این اعتبار که تاویل مناسبی زنده و پیگر با فراشد آفرینش دارد;

 

2 . گرایش نقادانه (به معنای مشهور کانتی)، به این اعتبار که تاویل می‏کوشد تا قاعده‏های ادراک را چنان شکل دهد - و چنان به بیان آرد - که کاربردی همگانی داشته باشد . (2)

 

شلایر ماخر بر آن بود که به جای استخراج قواعد تفسیر از روی تفاسیر ارائه شده و به حسب موضوع، کاری که تا آن زمان باب بود، قوانین فهم را با تامل در خود فهم، به دست آورد . به نظر وی قوانینی که بدین ترتیب به دست می‏آیند، دیگر با تنوع موضوع تغییر پیدا نمی‏کنند; چرا که اساسا ما فهم‏های متعدد و متغایر نداریم . قوانین فهم بر هر گونه فهمی، خواه فهم متونی دینی یا متونی عرفی و خواه فهم افعال و احوال دیگری به یکسان صادق است . نطفه هرمنوتیک جدید در تحول هرمنوتیک خاص به یک علم هرمنوتیک عام بسته شد و از آنجا که این تحول بسیار اساسی است، به جاست در بازشناسی عوامل دخیل در آن اندکی تامل شود

4,000 تومان