5,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 28359
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2419

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد زنان و پرده نشيني

دانلود تحقیق درمورد زنان و پرده نشيني

0 2.4k
دانلود تحقیق درمورد زنان و پرده نشيني

با دانلود تحقیق در مورد زنان و پرده نشيني در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق زنان و پرده نشيني را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق زنان و پرده نشيني ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد زنان و پرده نشيني

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:51 صفحه

قسمتی از فایل:

 مقدمه :

شكست امپرياليست جهاني به ويژه آمريكا براي خاموش ساختن شعله هاي فروزان انقلاب اسلامي به با انواع حيله ها و توطئه هاي سياسي ، نظامي ، اقتصادي و فرهنگي و با مساعدت وياري ايادي داخلي اش همراه بوده  آنها را از ضربه پذيري سريع انقلاب مايوس ساخته ، به فكر سرمايه گزاري بلند مدت جهت مقابله با انقلاب و تمهيد شرايط و لوازم بازگشت مجدد به اين مرز و بوم وا داشت . بخشي از سرمايه گذاري بلند مدت استكبار به اشاعه و گسترش فساد ، بدحجابي ، مواد مخدر ، بي بندوباري و دامن زدن به مصرف هر چه بيشتر كالاهاي مصرفي و غير ضروري در جامعه به ويژه در بين نسل جوان اختصاص يافته ، تا از اين طريق نيروهاي جوان و مقاوم جامعه را نابود و زمينه ي سلطه ي  دوباره ي خويش را فراهم سازد . ( رزاقي ، 1371 ، صفحه 11 )

پوشش و آراستگي و بررسي حجاب اين سمبل عفت و پاكدامني جلوه ي   زيباي ديگري از اهتمام دانشگاه هاي آزاد اسلامي در زمينه تبيين و گسترش احكام اسلامي در جامعه ي  دانشگاهي است . در دنياي امروز كه به نام روشنفكري و تجدد مي كوشند زنان و دختران ما را از پس پرده عفت و حيا بيرون كشند و وسيله ي كاميابي شهوت پرستان خود كامه قرار دهند و در تلاشند با ترويج فرهنگ برهنگي و زيست عروسكي نيروهاي فعال و پر توان جامعه و منابع و ذخاير مادي و معنوي آنان را به يغما برند . حجاب ارتجاع و كوته فكري ولي خودنمايي و تبرج كه زمينه ي  بسياري از بي بندو باري ها و انحرافات است ارضاء حس ذاتي و فطري بشر قلمداد مي گردد اما اسلام دين فطرت است و طبق سرشت زن كه علاقه ي  خاصي به زيبايي و جلوه نمايي دارد مقرر داشت كه زنان از زينتها ولباسهاي زيبا و جواهرات استفاده كنند و نظافت و آرايش براي همسر را از وظايف و حقوق همسري قرار داده است  ،آراستگي را در چاچوب محيط خانواده تحسين و تمجيد نموده و اينگونه با حفظ شان و منزلت زن غريزه ذاتي و فطري او را پاسخ داده است . اگر همين غريضه ي عشق به زيبايي ، خود آرايي و خود نمايي ، گامي فراتر از خانواده نهاده و از حدود و مرزهايي كه شرع معين كرده خارج شود و به معابري كه مملو از نگاههاي آلوده  و شهوت انگيز شيادان است كشيده شود . آدمي را مي فريبد ، غريزه را تحريك مي كند و در غير جاي خود شعله ور مي سازد تا بنيان عفت و پاكي را بسوزاند .

(WWW.Kiau.ac.ir/persian/mfarhangi/Heiab1.htm)

 (نويسنده :  همايش سراسري بود دبير همايش حجاب : معصومه محمدي )

 

بيان مساله :

دانشگاه ها از جمله مراكز حساس و مهمي هستند كه در مصالح و مفاسد استقلال و يا وابستگي كشور نقش بسيار موثر و مفيدي داشته اند . اغلب مسئولان ،كارشناسان و كارگزاران جامعه از بين فارغ التحصيلان دانشگاهي انتخاب و انتصاب مي شوند . امروزه يكي از عوامل مهم انحطاط و انحراف مردم اكثر كشورهاي تحت سلطه وابستگي و فساد حاكم بر سيستم دانشگاهي اين كشورها مي باشد . دانشگاهها از اولين مراكز يورش فرهنگ ضد اسلامي ضد اخلاقي و ماديگري بوده اند . استعمار گران همواره حكام و سلاطين مزدور و متخصصين و كارشناسان وابسته محلي خود را از ميان تحصيل كرده هاي دانشگاهها انتخاب مي كنند . ضمنا مهاجرت جوانان روستايي و شهرستاني به شهرهاي بزرگ جهت ادامه تحصيل در دانشگاهها  و به تبع آن اصطكات  فكري فرهنگي و اخلاقي در بين آنان از يك سو و عدم نظارت و كنترل اوليا و احساس رهايي از نظارت همگاني كه در محل سكونت سابق وجود داشت از سوي ديگر از جمله عواملي هستند كه بعضي از دانشجويان مهاجر را در گرايش به انحرافات اجتماعي و مفاسد اخلاقي تهديد  و يا تشويق مي كند .  ( رزاقي ، 1371 ، ص 31 ، ص 32 ، ص 33 ) 


5,000 تومان