4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 28694
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2507

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد حکومت خوارزمشاهیان

دانلود تحقیق درمورد حکومت خوارزمشاهیان

0 2.5k
دانلود تحقیق درمورد حکومت خوارزمشاهیان

با دانلود تحقیق در مورد حکومت خوارزمشاهیان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق حکومت خوارزمشاهیان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق حکومت خوارزمشاهیان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد حکومت خوارزمشاهیان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:11 صفحه

قسمتی از فایل:

 از جمله دولت هايي كه به واسطه‏ي خدمت به دولت سلجوقيان، به وجود آمد و نام و نشاني كسب كرد. دولت خوارزمشاهي است. انوشتكين، در نتيجه خدماتي كه به نضج دولت سلجوقي انجام داد از طرف ملكشاه، به حكومت خوارزم منصوب شد. (خوارزم منطقه‏اي است بين رودخانه جيحون و كرانه‏ي شمالي درياي خزر) پس از مرگ انوشتكين، سنجر، فرزند او قطب الدين محمد را در 490 هجري به حكومت خوارزم برگزيد. اين شخص خود را خوارزمشاه خواند و در تمام دوران حكومت، خود را مامور و مطيع سلطان سنجر دانست. پس از مرگ وي، فرزندش اتسز، فرمانرواي خوارزم گرديد. اتسز در فضل و دانش معروف و مشهور بود. او در حكومت سلطان سنجر به پايه‏هاي فوق العاده‏اي رسيد.

اتسز، موسس واقعي حكومت خوارزمشاهيان است. چه او و جانشينانش از هر فرصتي براي كسب استقلال استفاده كرده‏اند. اتسز، در سال‏هاي اول فرمانروايي خود از سنجر متابعت مي‏كرد؛ ولي بعدا، عليه سنجر قيام كرد. پس از آن كه سنجر به دست تركان غز و قراختائيان در جنگ اسير گرديد، مقدمات مخالفت و رستاخيز حكومت‏هاي تابع، عليه سلجوقيان فراهم شد، و به تدريج حكومت‏هاي مستقلي در آذربايجان، فارس و خراسان تشكيل شد و موقعيت سلاجقه نزد خلفا به كلي متزلزل گرديد و مقدمات پيشرفت كار خوارزمشاهيان فراهم شد. پس از مرگ اتسز، پسرش ايل ارسلان و بعد از او، تكش، به هواي سلطنت برخواستند. علاء الدين تكش، كه وفات يافت. فرزند او، علاء الدين محمد، زمام امور را در دست گرفت.

متصرفات دولت خوارزمشاهي، در عصر او به منتهاي وسعت رسيد، ولي به دليل جنگ‏هاي متوالي و بي تدبيري، عدم توجه به آسايش اكثريت، توده‏ي مردم از سخت از خود ناراضي كرد و چون مصمم شده بود كه بغداد را به حيطه تصرف درآورد، ناصر، خليفه عباسي هم با دشمنان سلطان همداستان شد و ظاهرا براي حفظ موقعيت خود، محرمانه با چنگيز رابطه برقرار كرد و او را به تسخير مناطق متصرفي خوارزمشاهيان تشويق نمود.


4,000 تومان