4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 28974
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2521

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله آزادي و جايگاه آن در حکومت از نگاه قرآن

دانلود مقاله آزادي و جايگاه آن در حکومت از نگاه قرآن

0 2.5k
دانلود مقاله آزادي و جايگاه آن در حکومت از نگاه قرآن

با دانلود مقاله در مورد آزادي و جايگاه آن در حکومت از نگاه قرآن در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله آزادي و جايگاه آن در حکومت از نگاه قرآن را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله آزادي و جايگاه آن در حکومت از نگاه قرآن ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد آزادي و جايگاه آن در حکومت از نگاه قرآن

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:19 صفحه

قسمتی از فایل:

 تعريف آزادي : در اين باره تعريف هاي بسياري وجود دارد ولي ساده ترين تعريفي که شده اين است : « آزادي فقدان مانع و جلوگيري است»1

اين تعريف اگرچه ساده است اما مبهم و چند پهلوست و بر اساس آن قضاوت در باب خوب يا بد بودن آزادي نيز بسيار مشکل خواهد شد . در تعريف ديگري گفته شده است : « آزادي قدرت داشتن براي انجام دادن هر کاريست که به ديگران زيان نمي رساند. » 2 طبق اين تعريف حدود آزادي بايد بوسيله قانون معين شود تا مشخص شود چه کاري به ديگران زيان مي رساند و چه کاري به ديگران زيان نمي رساند .

لازم به ذکر است در بررسي مسئله آزادي توجه عمده پژوهش معطوف به آراء متفکران شيعه و معاصر بوده است و بر اين مبني انواع آزادي را مي توان اين گونه بيان کرد : 

1. آزادي تکويني : انسان از نظر خلقت موجودي با شعور و اراده است و اختيار دارد ، يعني اينکه وقتي انسان در برابر هر کاري که انجام آن امکان پذير است قرار مي گيرد به حسب طبيعت وجوديش نسبت به آن کار در نقطه اي قرار مي گيرد که محل تلاقي دو راه است : انجام دادن و ترک کردن. پس انسان به حسب فطرت خود نسبت به انجام دادن يا ترک کردن کارها آزادي است و اين همان « آزادي » است 

4,000 تومان