15,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 29827
  • فرمت فایل دانلودی : .zip
  • تعداد مشاهده : 3094
  • تعداد فروش: 8

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود طرح جابر با موضوع مقاومت زمین

دانلود طرح جابر با موضوع مقاومت زمین

0 3.1k
دانلود طرح جابر با موضوع مقاومت زمین

دانلود طرح جابر با موضوع مقاومت زمین بصورت WORD و قابل ویرایش در تعداد چندین فایل ورد و عکس و پوستر در یک فایل زیپ تحت عنوان طرح جابر در مورد مقامت زمین می باشدلطفا جهت دانلود طرح جابربن حیان در مورد مقاومت زمین به انتهای مطلب مراجعه نمایید و روی گزینه خرید و دانلود کلیک کنید

تحقیق زمینه ای

در حالت ایده آل مقاومت زمین صفر است. اما آیا این مقدار، استانداردی است که توسط تمامی سازمان ها به رسمیت شناخته شود؟

NFPA و IEEE مقدار مقاومت اتصال زمین را کمتر از ۵ اهم توصیه می کنند. هدف از ایجاد اتصال زمین رسیدن به کمترین مقدار مقاومت است که ممکن است هزینه هایی را از لحاظ اقتصادی و فیزیکی داشته باشد.

عمق الکترود زمین:

یکی از راه های بسیار موثر کاهش مقاومت، نصب الکترود زمین در عمق بیشتری از زمین می باشد. همانطور که می دانید، مرغوبیت زمین قابل پیش بینی نخواهد بود، اما با دو برابر شدن طول الکترود زمین می توان سطح مقاومت را ۴۰٪ کاهش داد.

قطر الکترود زمین:

افزایش قطر الکترود زمین اثر بسیار کمی در کاهش مقاومت دارد. به عنوان مثال، شما می توانید  قطر الکترود زمین دو برابر کنید، اما مقاومت تنها ۱۰% کاهش می یابد.

تعداد الکترودهای زمین:

راه دیگر برای کاهش مقاومت زمین استفاده از تعداد بیشتری الکترود زمین است. در این طرح، تعدادی الکترود به زمین کوبیده می شود در حالی که با هم متصل و موازی هستند.

برای موثر بودن الکترودهای اضافی، فاصله میله های اضافی تقریباً برابر با عمق الکترود نصب شده در زمین باید باشد. در صورت عدم رعایت فاصله مناسب الکترود های زمین، حوزه نفوذ یکدیگر را قطع خواهند کرد و مقاومت زمین افزایش می باشد. برای درک بیشتر این موضوع می توانید به جدول زیر رجوع کنید.

فرهنگی گرامی ما مفتخریم که شما وبسایت معتبر درسی فایل راجهت دانلود فایل آموزشی خود انتخاب کرده اید ما هم متعهد به پشتیبانی 24 ساعته و ارائه فایل با کیفیت شما می باشیم.

تضمین خرید شما با پاسخ دهی 24 ساعته

(ایمیل drsifile@yahoo.com) - (-تلگرام :drsifile@)


15,000 تومان