4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 30061
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2043
  • تعداد فروش: 6

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد هجرت پیامبر اعظم (ص ) و نقش آن در گسترش اسلام

دانلود تحقیق درمورد هجرت پیامبر اعظم (ص ) و نقش آن در گسترش اسلام

0 2k
دانلود تحقیق درمورد هجرت پیامبر اعظم (ص ) و نقش آن در گسترش اسلام

با دانلود تحقیق در مورد هجرت پیامبر اعظم (ص ) و نقش آن در گسترش اسلام در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق هجرت پیامبر اعظم (ص ) و نقش آن در گسترش اسلام را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق هجرت پیامبر اعظم (ص ) و نقش آن در گسترش اسلام ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد هجرت پیامبر اعظم (ص ) و نقش آن در گسترش اسلام

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:15 صفحه

قسمتی از فایل:

 کسی جز رسول خدا صلی الله علیه و آله و امام علی علیه السلام و تعداد انگشت‌شماری از مسلمانان در مکه باقی نمانده بودند که سران قریش تصمیم نهایی را گرفتند. آنها در دارالندوه (مجلس شورای مکه) گرد آمدند و به پیشنهاد ابوجهل قرارشد از هر قبیله، جوانی شجاع انتخاب شود و همگی شبانه، دسته‌جمعی به خانه پیامبر هجوم ببرند و او را بکشند. این فکر به اتفاق آرا تصویب شد و قرار شد چون شب فرا برسد، آن افراد ماموریت خود را انجام دهند. 

در این هنگام جبرئیل فرمان هجرت به مدینه را از جانب خداوند به آن حضرت ابلاغ نمود. 

آن شب (شب پنج شنبه اول ماه ربیع الاول سال چهاردهم بعثت)، علی علیه السلام به جای پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم در بستر خوابید.(خداوند درباره همین شب « لیلة المبیت » و فداکاری امام علی آیه 207 سوره بقره را نازل کرده است.) با ناکام‌ماندن نقشه قریش، پیامبر اکرم پس از سه روز توقف در غار ثور ، به مدینه هجرت نمود. وی روز دوشنبه دوازدهم ربیع الاول، نزدیک ظهر وارد منطقه قبا واقع در 6 کیلومتری مدینه شد و در مدت توقف خود (که مدتش را از 3 تا 23 روز نقل کرده اند)، اولین مسجد اسلام « مسجد قبا » را بنا نهاد و پس از پیوستن علی علیه السلام و بعضی افراد خانواده‌ا‌ش وارد مدینه شد. سپس مسجدالنبی را بنا نهاد و پس از امضاء صلحنامه با یهودیان مدینه، بین مسلمانان پیمان برادری منعقد نمود. 



4,000 تومان