4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 30080
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1743

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله کاربردهاي اخلاق در فناوري اطلاعات

دانلود مقاله کاربردهاي اخلاق در فناوري اطلاعات

0 1.7k
دانلود مقاله کاربردهاي اخلاق در فناوري اطلاعات

با دانلود مقاله در مورد کاربردهاي اخلاق در فناوري اطلاعات در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله کاربردهاي اخلاق در فناوري اطلاعات را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله کاربردهاي اخلاق در فناوري اطلاعات ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد کاربردهاي اخلاق در فناوري اطلاعات

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:13 صفحه

قسمتی از فایل:

 - مقدمه

اخلاق[1] شاخه اي از فلسفه است که به بررسي تصميمات و فعاليت ها، ضمن احترام به رابطه آنها با درونمايه اجتماعي مي پردازد. سابقه تاريخي این موضوع شامل ده فرمان کتاب مقدس[2]، عناصر فلسفه کنفوسيوس[3] و ارسطو[4] مي باشد. به عنوان يک رشته تحقيقی و تجربی، اخلاق شامل نتايج بسيار متفاوتي در فناوری اطلاعات[5] و سيستم هاي اطلاعاتي[6] مي باشد و به همان نسبت، گروه هاي متفاوتي از مردم در صنعت و دانشگاه شامل مديران، معلمان و دانش آموزان به صورت شخصي و اجتماعي آن را به کار مي برند.

اخلاق به عنوان سيستمي به هم پيوسته از قوانين اجتماعي، استانداردها و اصولي براي حل مشکلات تعريف شده است. بعضي از مردم اعتقاد دارند که اخلاق هنگامي ضرورت پيدا مي کند که تصميم و يا عملي قادر به تخريب و معيوب ساختن فعاليت هاي شخصي و يا گروهي باشد. چنين ديدگاهي، به علت تعارض و ناسازگاري تمايلات مردم در جامعه، هميشه وجود داشته و دارد. اما ما بيشتر بر اين نکته تاکيد داريم که " آن چه غيراخلاقي  است لزوما غير قانوني نيست وآن چه قانوني است ضرورتا اخلاقي نمي باشد" (لویس[7] ، 2002).

اخلاقي پنداشتن يک عمل و تصميم به عوامل متعددي بستگي دارد که در برگیرنده محيط اجتماعي و فرهنگي اي مي شود که آن عمل در آنجا انجام شده و یا آن تصميم گرفته شده است.



[1] - Ethics

[2] - Bible's Ten Commandments

[3] - Confucius

[4] - Aristotle

[5] - Information Technology (IT)

[6] - Information Systems (IS)

[7] - Lewis


4,000 تومان