5,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 30091
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1624

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد گفتگوي تمدن ها

دانلود تحقیق درمورد گفتگوي تمدن ها

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد گفتگوي تمدن ها

با دانلود تحقیق در مورد گفتگوي تمدن ها در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق گفتگوي تمدن ها را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق گفتگوي تمدن ها ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد گفتگوي تمدن ها

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:21 صفحه

قسمتی از فایل:

 گفت و گو وسيله اي است كه افراد براي ايجاد ارتباط و القاي مقاصد خود از آن بهره مي جويند.

در اينجا من تلاش كرده ام به شرح و بيان مقاصد نوعي خاص از گفت و گو در مقياس بسيار وسيع يعني جوامع بين الملل بپردازم. اين ايده توسط جناب آقاي خاتمي رييس جمهور سابق ايران در آغاز هزاره‌ي سوم در سازمان ملل مطرح شد و اين درست زماني بود كه ساموئل هانتيگتون نظريه پرداز مسائل سياسي غرب نظريه‌ي برخورد تمدنها را ارائه كرد.

تلاش گفت و گوي تمدنها مناظره يا جدل بين افكار و فرهنگها نيست زيرا در مناظره يا جدل هدف هر يك از طرفين فقط حفظ وضع فكري موجود خود و غلبه بر طرف مقابل است.

گفت و گوي تمدنها غلبه‌ي يك فرهنگ و تمدن بر ديگر فرهنگها نيست و هر فرهنگ و تمدني كه قصد آن سيطره بر ساير فرهنگ ها و تمدنهاي ديگر باشد قابليت گفت و گو ندارد.

گفت و گوي تمدنها از دو جهت قابل بررسي و تأمل است. يكي نگاه تئوريك به آن و ديگري نگاه سياسي. گفت و گوي تمدنها زماني به هدف خود نزديك تر است كه به اين دو جنبه به يك اندازه توجه شود. زيرا اگر تكيه بر جنبة تئوريك آن شود فقط معطوف به اهل دانشگاه مي شود و از تأثيرات عملي و سياسي آن در جامعه‌ي بين الملل كاسته مي شود و اگر فقط از منظر سياسي به اين مقوله توجه شود به يك امر روزمره‌ي سياسي تبديل و زود فراموش مي شود.


5,000 تومان