4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 30143
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2431
  • تعداد فروش: 5

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد زندگینامه ژان پیاژه

دانلود تحقیق درمورد زندگینامه ژان پیاژه

0 2.4k
دانلود تحقیق درمورد زندگینامه ژان پیاژه

با دانلود تحقیق در مورد زندگینامه ژان پیاژه در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق زندگینامه ژان پیاژه را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق زندگینامه ژان پیاژه ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد زندگینامه ژان پیاژه

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:12 صفحه

قسمتی از فایل:

 پیاژه سوئیسی در سال 1896 به دنیا آمد او یكی از نامدارترین روانشناسان قرن كنونی به شمار می آمد و در سال 1982 رخت از جهان بر بست . از دیدگاه او رشد كودك در تحول اندیشه و ادراك است. به همین سبب نظریه پیاژه به رشد شناختی – ادراكی معروف است . وی در تشریح نظریه خود با دقت و موشكافی ویژه ای به توصیف تكامل رشد زبان ، اندیشه ، استدلال ، داوری و سنجش اخلاقی كودكان می پردازد .

رشد شناختی - ادراكی او به رشد طبیعی وابسته است كه از دوره ها و مراحل متوالی تشكیل یافته است .هر مرحله و دوره مرحله و دوره پیشین را تكمیل می كند و برای دوره و مرحله بعد زمینه را آماده می سازد .

به عقیده پیاژه رشد عـقـلی از « كنش متقابل » مدام كودك و جهان پیرامون وی پدید می آید . این « كنش متقابل » یا تعامل به تدریج كودك را به سازش با انجام دادن خواست های محیط خود توانا می سازد. كودك در دادوستد یا « كنش متقابل » با محیط ، حركت های خاص یا تكلم را كه دارای قالب های فكری هستند، به كار می برد . یعنی هنگامی كه می خواهد به مفهوم چیزی یا وضعی پی ببرد از قالب های فكری بهره می گیرد . قالب های فكری یا به صورت ذهنی داد و ستد ( تعامل ) كودك با محیط به او یاری می رسانند .

 به اعتقاد پیاژه كودك برای آن كه بتواند در رشد شناختی ـ ادراكی پیشرفت كند، باید قالب های فكری او همواره در جهت تكامل تغییر یابند و به دو صورت زیستی سازماندهی ( Organization ) و سازگاری ( Adaptation ) نمودار شوند .



4,000 تومان