5,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 30284
  • فرمت فایل دانلودی : .Doc
  • تعداد مشاهده : 1503

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد كود

دانلود تحقیق درمورد كود

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد كود

با دانلود تحقیق در مورد كود در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق كود را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق كود ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد كود

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:21 صفحه

قسمتی از فایل:

 

مقدمه

با توجه به افزايش روز افزون جمعيت و ترقي سطح درآمد تقاضا براي خريد مواد غذايي روز به روز افزايش مي يابد . از اين رو ضروري است كه توليد مواد غذايي چند برابرشود.

اراضي زير كشت و سطح توليد كنوني آنها قادر به جوابگويي به تقاضاي شكم هاي گرسنه نيست .قسمتي از راه حل اين مسئله افزايش توليد مواد غذايي با افزايش عملكرد محصول در واحد سطح و كشت و كار اراضي درجه دومي است كه به علت محدوديتهاي خاصي باير مانده است . علم حاصلخيزي و مطالبي در اين مورد و تكنيكهاي خاص آن مي تواند كمك مؤثري به افزايش محصول بكند.

پس نتيجه مي گيريم كه :

ما مي توانيم با استفاده از انواع كودها و مصرف مواد غذايي در خاك ، افزايش محصول هم از نظر كيفي و هم از نظر كمي داشته باشيم .  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مواد غذايي خاك:

علاوه بر اكسيژن، كربن و هيدروژن كه اجزاي اصلي ساختمان آلي گياه را تشكيل مي دهند،عناصر ديگري نيز در ساختمان سلولي و فعاليتهاي فيزيولوژيكي گياه شركت دارند . عناصر اخير عمدتاً از خاك جذب مي گردند و به دو دسته عناصر پرمصرف (macronutrients)

وعناصر كم مصرف (microontutrients)تقسيم مي شوند.

  عناصر پر مصرف به مقدار زيادي مورد نياز گياه بوده و عبارتند از :

ازت ، فسفر، پتاسيم، كلسيم ، منيزيم و گوگرد .

عناصر كم مصرف كه به مقدار كم مورد نياز گياه مي باشند عبارتند از :

آهن ، منگنز ، موليبدن ، بر ، مس ، روي و كلر .

  اين عناصر هميشه به اندازه كافي و براي حصول حداكثر ممكن رشد گياه در خاك موجود نيستند . گاهي خاك از نظر يك عنصر كاملاًفقير است . زماني نيز عنصر در خاك موجود است اما نامحلول بوده و قابل جذب گياه نيست و بالاخره گاهي غلظت يك عنصر در خاك آنقدر زياد است كه موجب مسموميت گياه مي شود . برخي عناصر مانند آرسنيك ، آلومينيوم ، جيوه و سلنيم و نه تنها مورد نياز گياه نيستند بلكه وجود آن براي گياه، انسان و دام خطرناك و سمي است . به خصوص عنصر سديم كه سبب افزايش شوري خاك شده و EC را بالا مي برد و نمي گذارد كه گياه آب جذب كند . 


5,000 تومان