5,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 30613
  • فرمت فایل دانلودی : .DOC
  • تعداد مشاهده : 1856

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد معاد شناسى

دانلود تحقیق درمورد معاد شناسى

0 1.9k
دانلود تحقیق درمورد معاد شناسى

با دانلود تحقیق در مورد معاد شناسى در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق معاد شناسى را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق معاد شناسى ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد معاد شناسى

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:21 صفحه

قسمتی از فایل:

 1-انسان از روح و بدن مركب است.

2- بحث در حقيقت روح از نظر ديگر .

3- مرگ از نظر اسلام

4- برزخ

5-روز قيامت - رستاخيز

6- بيانى ديگر

7- استمرار و توالى آفرينش .

1-انسان از روح و بدن مركب است .

كسانيكه بمعارف اسلامى تا اندازه اى آشنائى دارند ميدانند كه در خلال بيانات كتاب و سنت سخن روح و جسم يا نفس و بدن بسيار بميان ميآيد و يا اينكه تصور جسم و بدن كه بكمك حس درك ميشود تا اندازه اى آسان است و تصور روح و نفس خالى از ابهام و پيچيدگى نيست. اهل بحث از متكلمين و فلاسفه شيعه و سنى در حقيقت روح نظريات مختلفى دارند ولى تا اندازه اى مسلم است كه روح و بدن در نظر اسلام دو واقعيت مخالف همديگر ميباشند .

بدن بواسطه مرگ خواص حيات را از دست ميدهد و تدريجا متلاشى ميشود ولى روح نه اينگونه است بلكه حيات بالاصاله از آن روح است و تا روح به بدن متعلق است بدن نيز از وى كسب حيات ميكند و هنگاميكه روح از بدن مفارقت نمود و علقه خود را بريد ( مرگ ) بدن از كار ميافتد و روح همچنان بحيات خود ادامه ميدهد .
آنچه با تدبر در آيات قرآن كريم و بيانات ائمه اهل بيت (ع ) بدست ميآيد اينست كه روح انسانى پديده ايست غير عادى كه با پديده بدن يك نوع همبستگى و يگانگى دارد .


5,000 تومان