5,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 30878
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1622

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد هنر

دانلود تحقیق درمورد هنر

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد هنر

با دانلود تحقیق در مورد هنر در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق هنر را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق هنر ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد هنر

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:41 صفحه

قسمتی از فایل:

 1-پيش گفتار:

«اي حسن تو در كل مظاهر، ظاهر                           وي چشم تو در كل مناظر، ناظر

از نور رخ و ظلمت زلفت دايم                             قومي همه مومنند و قومي كافر[1]»

يكي از ويژگيهاي انسان كه او را از ساير موجودات ممتاز مي كند، تشخيص ظرافت و نظم و اعتدال و احساس حسن و جمال است. بدين جهت است كه مناظر زيباي طبيعت و نظام آفرينش و صفحات جالب و دواوين و لوحه‏هاي دل انگيز شعر و نقاشي و خط كه از دست سحر آفرين استادان چيره دست، ظهور يافته، او را مجذوب و مشعوف ساخته و نظرش را به سمت خود معطوف مي‌دارد.

جمال و زيبائي و كمال ورهيافت در محضر نقاش و قلم ساز و صحنه پرداز و معمار و مبدع جميلة هستي است كه منشاء هنرهاي زيباست. علاقة به زيبائي كه فطري آدمي است، ذوق را مي شكوفاند تا هر آنچه نشاني از زيبائي و جمال دارد و دفتري از معرفت كردگار همراه، او را ملهم كند و ذوق هنرمند آنرا با انديشه‏هاي عميق و دقيق خود دراميخته، به صورت اثر و هنر در منظر و مرآي باهوشان و سرمستان مي ناب هستي كه معرفت تام و تمام است قرار دهد[2].

جمال شاهد مقصود چشم بر راه است        بكوش و پاك كن آئينه از غبار اينجا[3]

هنر همچون مقولة عشق است كه رفتن در وادي آن وتحقيق پيرامونش ابتدا سهل مي نمايد: اما وقتي دستي بر آن گرفتي حرارتش وجود را مي سوزاند و تنها آنان كه صابرند و به پايمردي ثابت و جانشان مجذوب معشوق ازلي تا شهر حق اليقين پيش مي رانند.[4]

الا يا ايها ساقي ادركاسا و ناولها          كه عشق آسان نمود اول ولي افتاد مشكلها[5]

در اين مجموعه گردآوري شده من سعي كردم تاثير سبكها و شيوه‌هايي كه بر روي كار من اثر گذاشته‌اند را بررسي كنم و مقدمه‌اي باشد براي آشنا شدن بيشتر شما با سبك شخصي من و مكتبهايي كه راهگشاي سبك من بوده‌اند.

با پرداختن به سبك كوبيسم و اكسپرسيونيسم و شيوة كولاژ سعي كرد‌ه‌ام تاثير اين سبكها و تكنيك را بر روي آثارم شرح دهم و اينكه به وسيله آشنايي با اين سبكها و شيوه هاي هنري  چه راهكارهايي در پيش روي من قرار گرفته‌ است و به چه صورت راهگشاي آثار هنري من بوده‌اند.


2-معني هنر:

در ابتدا با بيان معني هنر و بررسي آن از نظر علمي و معنايي اين مجموعه را آغاز مي كنم:

«هنر به ضم اول و فتح دوم، اوستا hunara. عظمت،‌استعداد، قابليت هنري باستان Sunara] انسان فاضل[ سانسكريت Sundara زيبا، قشنگ. پهلوي hunar- ارمني hnar- افغاني و بلوچي henar- كردي huner (فن و معرفت) صنعت، معرفت امري توام با ظرافت و ريزه كاري. هنرهاي زيبا- صنايع مستظرفه»[6]

«هنر ART در معناي عام و انتزاعي، به هر گونه فعاليتي اشاره دارد كه هم خود انگيخته و هم مهار شده باشد. بنابراين، (هنر) از فرايندهاي طبيعت متمايز است (برخي هنرمندان اروپايي سدة بيستم با گزينش شيء يافته به عنوان اثر هنري، اين مرز را از ميان برداشته‏اند). در اين معناي كمتر مصطلح، تمامي ابداعات و ساخته‏هاي مبتني بر قوه خلاقه بشري در زمرة (هنر) به شمار مي‌آيند.



[1] - شمس مغربي. ديوان كامل ص 121.

[2] - بسيج، احمدرضا- فلسفه هنر- ص 1-2.

[3] - صائب تبريزي. كليات صائب. مقدمه و شرح حال به قلم اميري فيروزكوهي- ص 80

[4] - بسيج، احمدرضا- فلسفه هنر- ص 2-3.

[5] - حافظ، ديوان حافظ براساس نسخة قدسي، مقدمه و تحقيق از عزيزا .

[6] - برهان قاطع. محمد حسين بن خلف تبريزي- جلد چهارم- ص 2381 پاورقي.


5,000 تومان