4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 31058
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1985
  • تعداد فروش: 4

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله نقش مذهب و معنویت در سلامت و بهداشت روانی

دانلود مقاله نقش مذهب و معنویت در سلامت و بهداشت روانی

0 2k
دانلود مقاله نقش مذهب و معنویت در سلامت و بهداشت روانی

با دانلود مقاله در مورد نقش مذهب و معنویت در سلامت و بهداشت روانی در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله نقش مذهب و معنویت در سلامت و بهداشت روانی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله نقش مذهب و معنویت در سلامت و بهداشت روانی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد نقش مذهب و معنویت در سلامت و بهداشت روانی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:10 صفحه

قسمتی از فایل:

 


معنویت موضوعی روانی است، نظریه ای که غالبا نه ضرورتا با جهان روح وروان متصل است، یک واقعیت چند بعدی ویک یا جند خدایی. موضوعات معنوی به طبیعت وهدف نهایی نوع بشر، نه به عنوان موجودات زنده موادداران حیات ، می نگرد. اما به صورت ارواح یا انرزی با ارتباطی درونی ماوراء احساسات بدنی وجهان ماده وزمان می نگرد. 

معنوبت با فیزیکی بودن ، ماده وموقتی بودن در تضاد است . احساس از ارتباط مرکزیت معنویت است . ارتباط با واقعیت ماوراء فیزیکی وخودش که ممکن است شامل تجربه احساسی از ترس واحترام باشد. معنویت همچنین ممکن است در برگیرنده ترقی زندگی درونی فرداز طریق ممارستهایی مانند:مدیتیشن ودعا باشدکه خودشامل دنبال خدا ،ماوراءالطبیعه ، اثری خدایی یا اطلاعاتی راجع به زندگی پس از مرگ گشتن است. معنویت جنبه شخصی وغیر علمی مذهب ، تصوف ، جادو وسر است.




 (Mental Health) تعریف بهداشت روانی:

) وسلامتی همیشه انسان را در طول تاریخ به خودمشغول Haelth) واژه بهداشت

کرده است.     

تدوین برنامه ها ی تربیتی_بهداشتی برای حفظ سلامتی ومطالعه ،جلوگیری ودرمان بیماریها نمونه ای از این اقدامات بشری است. بهداشت در یک تقسیم کلی به دو نوع« بهداشت جسمی » و« بهداشت روانی» تقسیم می شود. ولی آنها همپوشی های زیادی را با هم دارند (بریکدیگر تاثیر می گذارند)بهداشت روانی از آن جهت که رابطه مستقیمی با « عملکرد فردی _ اجتماعی»  و«آسیبهای روانی – اجتماعی »دارد.از اهمیت زیادی برخوردار است واین اهمیت باعث تدوین واجرای برنامه های متعدد بهداشت روانی در سه بعد« پیشگیری درمان وتوانبخشی»می شود. این سه بعد در برگیرنده تمام اهداف وفعالیت های بهداشت روانی است.



4,000 تومان