8,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 34307
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1906

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله درمورد دانستنيها

دانلود مقاله درمورد دانستنيها

0 1.9k
دانلود مقاله درمورد دانستنيها

با دانلود مقاله در مورد دانستنيها در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله دانستنيها را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله دانستنيها ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد دانستنيها

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:20 صفحه

قسمتی از فایل:

 

مقدمه

آيا تاکنون به اين موضوع فکر کرده‌ايد که هنگام مطالعه از چه روشي استفاده مي‌کنيد؟ يک روش مطالعه صحيح و اصولي مي‌تواند بسياري از مشکلات تحصيلي را از بين ببرد. بررسيهاي بعمل آمده گوياي آن است که افرادي که در زمينه تحصيل موفق بوده‌اند، روش صحيحي براي مطالعه داشتند. يادگيري (learning) مسئله‌اي است که در سراسر طول زندگي انسان بويژه در دوران دانش آموزي و دانشجويي اهميت زيادي دارد. چرا که دانش آموزان و دانشجويان هميشه در معرض امتحان و آزمون قرار دارند و موفقيت در آن آرزوي بزرگشان است.

شايد به افرادي برخورده باشيد که مي‌گويند: همه کتابها و جزوه‌ها را مي‌خوانم، اما موقع امتحان آنها را فراموش مي‌کنم، يا من استعداد درس خواندن را ندارم، چون با اينکه همه مطالب را مي‌خوانم اما هميشه نمراتم پايين است و يا ... . بسياري از اينگونه مشکلات به نداشتن يک روش صحيح براي مطالعه باز مي‌گردد. عده‌اي فقط به حفظ کردن مطالب اکتفا مي‌کنند، بطوري که يادگيري معنا و مفاهيم را از نظر دور مي‌دارند. اين امر موجب فراموش شدن مطالب بعد از مدتي مي‌شود، در واقع آنچه اهميت دارد يادگيري معنا و مفهوم است، چيزي که نمي‌توانيم و نبايد از آن دور باشيم.

براي آنکه مطلبي کاملا آموخته شده و با اندوخته‌هاي پيشين پيوند يابد، بايد حتما معنا داشته باشد، در اين صورت احتمال يادگيري بيشتر و احتمال فراموشي کمتر خواهد شد. بنابراين قبل از اينکه خود را محکوم کنيم به نداشتن استعداد درس خواندن ، کمبود هوش ، کمبود علاقه ، عدم تونايي و ساير موارد ، بهتر است نواقص خود را در مطالعه کردن بيابيم و به اصطلاح آنها بپردازيم. در اينصورت به لذت درس خواندن پي خواهيم برد. اولين قدم در اين راستا آن است با اندکي تفکر عادتهاي نامطلوب خود را در مطالعه يافته و سپس عادتهاي مطلوب جايگزين آن گردد.


8,000 تومان