6,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 34496
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1717

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد تقابل زبان عوام با زبان و نثر رسمي

دانلود تحقیق درمورد تقابل زبان عوام با زبان و نثر رسمي

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد تقابل زبان عوام با زبان و نثر رسمي

با دانلود تحقیق در مورد تقابل زبان عوام با زبان و نثر رسمي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تقابل زبان عوام با زبان و نثر رسمي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تقابل زبان عوام با زبان و نثر رسمي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تقابل زبان عوام با زبان و نثر رسمي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:5 صفحه

قسمتی از فایل:

 زبان فارسي ما، فارسي دري، دورشتة مجزا و متمايز دارد، نثر و شعر. حال‌ آن‌که ديگر زبان‌هاي هند و اروپايي داراي سه رشتة مجزاي نثر، شعر و نمايش‌نامه هستند. ساختار بستة جامعة ما با نمايش‌نامه، که اساس آن بر گفت‌وگو و صداهاي متفاوت است، هم‌خواني ندارد؛ زيرا در واقع تقابل و موازنة آزاد انديشه‌ها و عقايد است که به شکل نهايي نمايش‌نامه با گفت‌وگوي آزاد عرضه مي‌شود.

     اما در فرهنگ عوام يا فرهنگ غيررسمي ما نمايش‌نامه‌هاي سنتي - نمايش‌نامه‌هاي شادي‌آور و مضحکه که از دسته هاي مطربِ مجلسي و تقليدي آغاز مي‌شود و به سياه بازي مي‌رسد - وجود دارد، که در واقع مکتوب نيستند و اغلب به صورت بديهه‌گويي و في‌البداهه اجرا مي‌شوند. در عين‌حال ما نمايش‌نامه‌هاي ديني و مذهبي -  تعزيه يا شبيه‌گرداني يا شبيه‌خواني - هم داريم که بر پاية روايت‌هاي مربوط به زندگي ائمه شکل مي‌گيرند که در سنت شعر فارسي جا دارند، زيرا متن تعزيه‌ها عموماً به شعر هستند.


6,000 تومان