10,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 34550
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1676

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله درمورد جنبش هاي دانشجويي و كودتاي 28 مرداد

دانلود مقاله درمورد جنبش هاي دانشجويي و كودتاي 28 مرداد

0 1.7k
دانلود مقاله درمورد جنبش هاي دانشجويي  و كودتاي 28 مرداد

با دانلود مقاله در مورد جنبش هاي دانشجويي  و كودتاي 28 مرداد در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله جنبش هاي دانشجويي  و كودتاي 28 مرداد را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله جنبش هاي دانشجويي  و كودتاي 28 مرداد ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد جنبش هاي دانشجويي  و كودتاي 28 مرداد

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:90 صفحه

قسمتی از فایل:

 روشنفكران:

مؤثرترين قشر بر ايده‌ها و گرايشات دانشجويان، روشنفكران مي‌باشند. به عبارت بهتر يكي از گروه‌هايي كه همواره هدف گروه‌هاي روشنفكري قرار گرفته‌اند دانشجويان مي‌باشند.

در دوران دهه 1320 روشنفكران خصائص راديكال پيدا مي‌كنند و مبارزات ضد استعماري اوج مي‌گيرد. در اين دهه به دليل امكان فعاليت‌هاي باز سياسي دانشجويان ايراني به احزاب سياسي و روشنفكران ملي و چپ (جبهه ملي و حزب توده) گرايش دارند.

پس از كودتاي 28 مرداد به دليل مدرنيسم آمرانه پهلوي، روشنفكران ايراني به سوي فرهنگ ضد تجدد گام بر مي‌دارند و در دهه 40 و 50 اين مبارزات به اوج خود مي‌رسد.

طيف ملي گرايان به دليل مطرح شدن به عنوان ايدئولوژي رسمي شاهنشاهي و طيف چپ به دليل اينكه تجلي فرهنگ ما ديگرايانه است، در ميان دانشجويان و مردم مورد استقبال قرار نمي‌گيرد. در عوض گرايش ديني شديد در ميان دانشجويان و نقش شريعتي در پل زدن بين دانشجويان و توده مردم، زمينه را براي افزايش نفوذ انديشه‌هاي مذهبي فراهم مي‌كند. 


10,000 تومان