9,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 34593
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1573

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد دين زردشت

دانلود تحقیق درمورد دين زردشت

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد دين زردشت

با دانلود تحقیق در مورد دين زردشت در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق دين زردشت را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق دين زردشت ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد دين زردشت

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:39 صفحه

قسمتی از فایل:

 مقدمه

كيش زردشت و آيين وديك هردو داراي يك ريشه و منشأ واحد هستند. هنگامي كه صحرانوردان قبايل هند و اروپايي در هزاره دوم قبل از ميلاد در مكاني از سواحل شرقي درياي خزر از يكديگر جدا شدند يك قسمت آنها به سوي هند رو آوردند و عده‎اي ديگر به آذربايجان و ارمنستان داخل شدند. و اين جدايي، دو فرهنگ جداگانه بوجود آورد. ساكنان ايران در اين كشور باير و عريان با آب و هوايي خشك خوي و خلقي خاص گرفتند و مردمي واقع‎بين، باهوش و مستعد و كارپيشه گشتند و شباني و كشاورزي را انتخاب كردند. و آريانهاي هند در آب و هواي مرطوب و گرم جاي گرفتند و اوضاع زندگاني اقتضا مي كرد كه  به آسايش جسماني و رخوت و كم‎كاري و خيالات فلسفي و افكار شاعرانه بگرايند.

در ايران فكر و انديشه در حول و حوش ضروريات زندگي دور مي زد و تنازع بقاءو كشمكش حيات بيشتر واقعيت داشت بنابراين دين و مذهب بر پايه خلق و منش قرار گرفت و سعي و عمل در انديشه ايرانيان به جاي رياضت و عزلت هندوان مستقر شد. و دين هند و دين زردشت دو ماهيت مختلف حاصل كردند و در دو قطب متضاد قرار گرفتند. 


9,000 تومان