9,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 34805
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 1502

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد تورم

دانلود تحقیق درمورد تورم

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد تورم

با دانلود تحقیق در مورد تورم در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تورم را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تورم ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تورم

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:32 صفحه

قسمتی از فایل:

تورم براي مردم كشورمان اكنون كلمه اي بسيار آشناست.كلمه اي چندش آور مهمان ناخواسته اي بوده و به همين راحتي هم دست بردار نمي باشد.

حال چطور اين مهمان نا خواسته وارد اقتصاد كشور شده دلايل زيادي متصور است.دلايلي كه داخلي هستند و خارجي،دلايلي كه حاصل سياست خودمان مي باشد و دلايلي كه خواسته و ناخواسته اقتصاد جهاني عامل اصلي آن مي باشد اما اگر بخواهيم عوامل اصلي تورم را در كشور نام ببريم به اين صورت مي باشد كه:

اقتصاد نفتي سياست انبساطي مالي دولت،عدم انضباط مالي دولت،حجم بالاي نقدينگي مخرب و سرگردان- گسترش سرمايه گذاري در طرح هاي عمراني و زيربنايي كه قابليت جذب اقتصادي ندارند- برداشت از حساب ذخيره ارزي- افزايش قيمت هاي جهاني- افزايش قيمت هاي حاصل انرژي كه خود هزينه هاي توليد را بالا مي برد.

اما اگر كمي دقيق تر به موضوع نگاه كنيم به دو عامل بسيار مهمي مي رسيم كه زياد بيان نشده اند و كمتر به آنها پرداخته شده كه شامل:1-بهره وري2-فساد اقتصادي  مي باشند.

عواملي كه در كشورهاي جهان سوم بسيار مشهود مي باشند.حال چرا اين عوامل اكنون به عنوان عوامل اصلي ياد شده اند؟

به چند دليل است: يكي از دلايل آن اين است كه در كوتاه مدت يا ميان مدت با حل اين دو عامل حداقل تورم را در يك سطح مشخص نگه داشت و دليل ديگر اينكه اين دو عامل حداقل تورم را در يك سطح مشخص نگه داشت و دليل ديگر اينكه اين دوعامل به نوعي به خودمان برميگردد و راحت تر قابل حل شدن است.در شرايطي كه اقتصاد داخلي تحت تحريم بين المللي مي باشد و همين تحريم هزينه توليد و هزينه واردات را افزايش مي دهد.به نظر مي رسد راهكار اصلي آن بهره وري يا ارزش آفريني مي باشد.سؤالي كه اينجا پيش مي آيد اين است كه واقعا ما چقدر ساعات مفيد كاري در كشور داريم؟ و سؤالي ديگرآيا ما فرهنگ صرفه جويي را در كشور نهادينه كرده ايم؟ آيا نمي توان با بهره وري اثر آن را حداقل كرد،اما در مورد فساد اقتصادي به اين صورت كه فردي را در نظر بگيرند كه متقاضي دريافت تسهيلات بانكي بوده و در اين مسير هم بايد بوروكراسي زيادي را طي كند وي براي فرار از اين بوروكراسي و سريع دريافت كردن تسهيلات به رشوه دادن متوسل خواهد شد و همين رشوه را به هزينه توليد خود اضافه خواهد كرد،اما طرف ديگر اين موضوع همين فرد اگه همين تسهيلات را وارد توليد نكند و آن را در مسكن يا طلا و غيره وارد كرد خود موجبات بحران ديگري را فراهم خواهد كرد.پس در اينجا مبارزه با فساد اقتصادي و كاهش بوروكراسي سيار اهميت پيدا مي كند.

در پايان اينكه با كمي تامل به اين نتيجه مي رسيم كه باز خودمان هستيم كه مي توانيم اثر تورم را حداقل نماييم.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر