7,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 36675
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2238

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد هيپرپاراتيروئيديسم

دانلود تحقیق درمورد هيپرپاراتيروئيديسم

0 2.2k
دانلود تحقیق درمورد هيپرپاراتيروئيديسم

با دانلود تحقیق در مورد هيپرپاراتيروئيديسم در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق هيپرپاراتيروئيديسم را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق هيپرپاراتيروئيديسم ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد هيپرپاراتيروئيديسم

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:17 صفحه

قسمتی از فایل:

همودیالیز

 

هيپرپاراتيروئيديسم ثانويه و اثرات آن بر روي استخوان، يكي از مهم‌ترين مشكلات نارسائي مزمن كليوي است. در مطالعه حاضر، رابطه سطح سرمي هورمون پاراتورمون را با سطح سرمي كلسيم، فسفر و آنزيم آلكالين فسفاتاز در مردان و زنان همودياليزي، مورد مطالعه قرار گرفته است. اين تحقيق توصيفي - تحليلي به صورت مقطعي، بر روي 30 نفر از افراد همودياليزي شهرستان زاهدان (16 مرد و 14 زن) با ميانگين سني 44 سال و مدت دياليز 5 ماه تا 14سال (ميانگين 30 ماه) صورت گرفت. آزمايش‌هاي كلسيم، فسفر و آلكالين فسفاتاز در طي سه ماه متوالي مورد بررسي قرار گرفت. همچنين اندازه‌گيري ميزان سرمي هورمون پاراتورمون در سومين ماه مورد ارزيابي قرار گرفت. با استفاده از نرم‌افزار SPSS و آمار توصيفي و تحليلي، داده‌ها تجزيه و تحليل شده و ارتباط آنها مورد بررسي قرار گرفت. يافته‌هاي پژوهش نشان مي‌دهد كه زنان همودياليزي بيشتر از مردان همودياليزي، هورمون پاراتورمون و آنزيم آلكالين فسفاتاز ترشح مي‌كنند در مورد يون‌هاي معدني كلسيم و فسفر، مردان همودياليزي بيشتر از زنان همودياليزي در محدوده مقادير غيرطبيعي هستند. در افراد همودياليزي، ضريب همبستگي بين هورمون پاراتورمون و آنزيم آلكالين فسفاتاز وجود داشت اما بين هورمون پاراتورمون با كلسيم و فسفر ارتباط معني‌داري وجود نداشت در مردان، همبستگي بين هورمون پاراتورمون با فسفر و آنزيم آلكالين فسفاتاز وجود نداشت اما در مورد كلسيم معني‌دار بود. در زنان همبستگي معني‌دار نبود. در زنان همبستگي بين هورمون پاراتورمون و آنزيم آلكالين فسفاتاز وجود داشت اما در مورد كلسيم و فسفر اين همبستگي معني‌دار نبود. نتيجه اينكه هيپرپاراتيروئيديسم ثانويه و اثرات آن بر روي استخوان در زنان همودياليزي بيشتر از مردان همودياليزي مي‌باشد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر