9,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 38601
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1950
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد اهمیت علم از دیدگاه اسلام

دانلود تحقیق درمورد اهمیت علم از دیدگاه اسلام

0 2k
دانلود تحقیق درمورد اهمیت علم از دیدگاه اسلام

با دانلود تحقیق در مورد اهمیت علم از دیدگاه اسلام در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اهمیت علم از دیدگاه اسلام را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اهمیت علم از دیدگاه اسلام ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد اهمیت علم از دیدگاه اسلام

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:44 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمـه:

اهمیت توجه به علم و دانش در اسلام تا آنجا است که قرآن کریم به صراحت به این موضوع اشاره دارد و آیه علق می فرماید: «اقرا و رَبُکَ الاکرمُ الذی عَلَّمَ بالقیمِ عَلَّمَ الانسانَ مالَم یَعلَم) و نیز پیامبر (ص) در باب علم فرمود: «علم را بیاموزید اگر چه در (چین) باشد» و همچنین پیامبر (ص) می فرماید: من شهر علم هستم و علی (ع) باب آن است و این بیانات پیامبر (ص) می رساند که توجه به علم و دانش در اسلام از انگیزه زیادی برخوردار بوده و حتی بزرگترین دانشمندان دوران گذشته نیز از مسلمانان بوده اند.

علم سبب رشد عقلانی انسان می شود و تحولات را در انسان بوجود می آورد که فکر و تعقل شود را به تلاش و کوشش وا دارد تا زمینه رشد و پیشرفت را در انسان بوجود آورد.

این تحقیق به دو بخش تقسیم می شود که بخش اول به اهمیت علم و دانش در اسلام و قرآن و ارتباط فلسفه و دین و تضاد علم با دین و تضاد اسلام و مورنیته در باب علم بررسی می شود در بخش دوم مفهوم علم، و فلسفه و حیات معقول در دین و علم و دین در جهان اسلام مورد بررسی قرار می گیرد.



 

 
 

بخش اول

فصل اول

1- اهميت علم از ديدگاه اسلام

از نظر اسلام, علم و معرفت بسيار مهم اند. از اين رو آگاه ساختن مردم به حقايق و بيان اسرار آفرينش كه نشانه هاى قدرت الهى است, در رأس تعاليم و اهداف پيامبر(ص) قرار داشت. قرآن مى فرمايد: (خدا بر مؤمنان منت نهاد كه فرستاده اى از خود ايشان را برانگيخت تا آيات او را بر آنان بخواند و پاكيزه شان كند و كتاب و حكمت به ايشان بياموزد)

علم, سبب رشد عقلانى انسان است و استعدادهاى نهفته وجودش را به فعليت مى رساند. على(ع) فرمود: (العقل غريزة تزيد بالعلم والتجارب; عقل غريزه اى (انسانى) است كه با دانش و تجربه اندوزى زياد مى شود). امام صادق(ع) در سخنى فرمود: (كثرة النظر فى العلم يفتح العقل; درس خواندن و مطالعه مستمر و زياد, عقل را شكوفا مى كند.)

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر