7,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 38771
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 1945
  • تعداد فروش: 1

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد داروینیسم و نئو داروینیسم

دانلود تحقیق درمورد داروینیسم و نئو داروینیسم

0 1.9k
دانلود تحقیق درمورد داروینیسم و نئو داروینیسم

با دانلود تحقیق در مورد داروینیسم و نئو داروینیسم در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق داروینیسم و نئو داروینیسم را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق داروینیسم و نئو داروینیسم ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد داروینیسم و نئو داروینیسم

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:12 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه:

نقش پيش فرض‌هاي انسان‌شناختي در نظريه پردازي‌هاي مربوط به علوم انساني بر كسي پوشيده نيست. به طور كلي سمت‌گيري‌هاي كلي نظريه‌هاي هر دانشمند با مباني انسان‌شناختي او هماهنگ و سازگار است به گونه‌اي كه هرگونه تحول و تغيير در مباني و پيش‌فرض‌ها به طور طبيعي، جهت‌گيري نظريه‌هاي او را دگرگون مي‌كند.

در تعليم و تربيت نيز همين قاعده حاكم است. اهداف هر نظام و مكتب تربيتي بر اساس اصولي تعيين مي‌شود كه درباره انسان و جايگاه او در جهان تعريف مي‌شود. نظام تربيتي كه به كرامت انسان و آزادي و اختيار و مسئوليت پذيري انسان در برابر سرچشمه هستي و وجود گرايش‌ها و استعدادهاي مشترك فطري انسان اعتقاد دارد و مكتبي كه انسان را منحصراً به آنچه در رفتارهاي ظاهري او بروز مي‌يابد، خلاصه مي‌كند و نگاهي صرفاً مادي به انسان دارد و ارزش هاي روحي و معنوي را نفي مي‌كند، از حيث تصويري كه از تعليم و تربيت و اهداف آن دارند يكي نيستند.         

يكي از نظريه‌هاي بسيار بحث‌انگيز و مسأله ساز و تأثيرگذار بر انسان‌شناسي و در نتيجه بر تعليم و تربيت در غرب، نظرية تحول انواع داروين (1882-1809) بود. اين نظريه در مغرب زمين، تحولات شگرفي در معارف ديني و غير ديني ايجاد كرد و مكاتب مختلفي را به وجود آورد كه هر يك به گونه‌اي بر جهان‌بيني مردم تأثير گذاشته‌، انسان‌شناسي آنها را دگرگون كرده است. با اين نظريه بود كه تفسير متون ديني متحول شد؛ تقريرهاي رايج از برهان اتقان صنع در اثبات وجود خالق جهان متزلزل گرديد. اين نظريه بود كه انسان را از مقام جانشيني خداوند ساقط، و او را ميموني تكامل يافته معرفي كرد و مطالعات انسان‌شناسي را به مطالعات زيستي درباره انسان به عنوان يك حيوان پيچيده‌تر محدود كرد. اخلاق و ارزش‌هاي انساني برگرفته از آموزه‌هاي وحياني، متزلزل و اخلاق عملي بر محور نظريه كامل و با تقليد از قوانين جاري در طبيعت جايگزين آن شد. (پيرمرادي، 18:1374) درباره سيطره اين نظريه دكتر نصر مي‌گويد: «امروزه در دنياي متجدد هر  كسي، تقريباً درباره همه چيز با معيار تكامل مي‌انديشد و سخن مي‌گويد.» (نصر،269:1373-268).

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر