7,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 38954
  • فرمت فایل دانلودی : .DOC
  • تعداد مشاهده : 2024

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد انواع سيستمهاي زهكشي

دانلود تحقیق درمورد انواع سيستمهاي زهكشي

0 2k
دانلود تحقیق درمورد انواع سيستمهاي زهكشي

با دانلود تحقیق در مورد انواع سيستمهاي زهكشي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق انواع سيستمهاي زهكشي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق انواع سيستمهاي زهكشي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد انواع سيستمهاي زهكشي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:18 صفحه

قسمتی از فایل:

هر سيستم زهكشي به طور معمول شامل مجموعه اي از زهكشهاي زير زميني و زهكشهاي سطحي است . زهكشهاي زير زميني، شبكه اي از زهكشهاي روباز، مزرعه يا لوله هاي زير زميني است كه مستقيما آب مازاد را از مزارع و قطعات زراعي جمع آوري و به سمت سيستم زهكشهاي روبازي هدايت مي كند كه اين آبها را از منطقه خارج مي سازد.

زهكشهاي اخير بايد امكانات مطمني را براي تخليه جريان زهكشهاي زير زميني بوجود آورد . شبكه زهكشهاي موجود در هر سيستم زهكشي را مي توان  در سه گروه طبقه بندي نمود .(2-2) .

زهكشهاي مزرعه يا ترالها ، كه نوسانات سطح آب زير زميني را كنترل مي كند و در بعضي موارد ممكنست رواناب سطحي را نيز جمع آوري نمايد .

زهكشهاي جمع كننده : جريان زهكشهاي مزرعه به زهكشهاي جمع كننده تخليه مي شود كه به عنوان انتقال دهنده آب عمل مي نمايد . در بعضي موارد ممكنست اين زهكشها ، جريانهاي سطحي را نيز دريافت و تخليه نمايد .

زهكشهاي اصلي : جريان آب زهكشهاي جمع كننده به زهكشهاي اصلي تخليه شده و از اين طريق به سمت تخله گاه انتهايي منطقه هدايت مي شود در بعضي موارد ممكن است شبكه زهكشهاي اصلي خود مشتمل بر مجموعه اي از زهكشهاي درجه يك و دو زهكشهاي فرعي و جانبي باشد .

براي اينكه سيستم زهكشي بتواند بخوبي عمل نمايد ، بايستي شرايط بگونه اي فراهم گردد كه جريان آب آن بتواند به آساني تخليه شود .

در مناطقي كه سطح آب رودخانه با درياچه ي محل تخليه ي زه، آبها، گاهگاه و  يا بطور پيوسته بالاتر از سطح آب در زهكشهاست، تحقق اين امر ممكن نمي باشد. در اين شرايط اتصال زهكش به محل تخليه معمولا از طريق دريچه هاي يك طرفه صورت مي گيرد. تا زمانيكه سطح آب در تخليه گاه به اندازه كافي پايين است دريچه باز بوده و جريان تخليه مي شود ، و هر گاه سطح آب در تخليه گاه بالا باشد دريچه بسته مي شود .

چننانچه سطح اب به طور پيوسته بالا باشد، استفاده از پمپ براي تخليه ضرورت مي يابد. گاهي براي جلوگيري از پخش سيلاب لازم مي شود تا در گرداگرد اراضي زهكشي شده خاكريزهايي احداث شود . در هلند اراضي سواحل كم عمق در يا كه بوسيله احداث خاكريزهاي آب بند استحصال شده و تحت كنترل كامل يك سيستم زهكشي قرار دارد، بنام پولدر ناميده مي شود .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر