10,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 39585
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2698

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد بررسی رابطه ميان بازی های رايانه ای و مهارت اجتماعی نوجوانان

دانلود تحقیق درمورد بررسی رابطه ميان بازی های رايانه ای و مهارت اجتماعی نوجوانان

0 2.7k
دانلود تحقیق درمورد بررسی رابطه ميان بازی های رايانه ای و مهارت اجتماعی نوجوانان

با دانلود تحقیق در مورد بررسی رابطه ميان بازی های رايانه ای و مهارت اجتماعی نوجوانان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بررسی رابطه ميان بازی های رايانه ای و مهارت اجتماعی نوجوانان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بررسی رابطه ميان بازی های رايانه ای و مهارت اجتماعی نوجوانان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد بررسی رابطه ميان بازی های رايانه ای و مهارت اجتماعی نوجوانان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:66 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

دوران کودکی و نوجوانی سنين بسيار حساسی است که باعث شکل گيری شخصيت افراد می شود. آنها در اين سنين ياد می گيرند چگونه در جامعه در کنار ديگران زندگی کنند و با آنها رابطه داشته باشند و نيازهای خود را برآورده سازند؛ اما اگر در اين دوران مهارت های لازم را فرا نگيرند در آينده نمی توانند افراد موفقی باشند.

يکی از راه های فراگيری اين مهارت ها بازی کردن است. کودک در خلال بازی نه تنها روحيه شادابی پيدا می کند، بلکه مهارت های اجتماعی را نيز می آموزد.

مسئله ای که امروزه والدين با آن درگير هستند و برای آنها نگرانی ايجاد کرده بازی های رايانه ای است.

بازی های رايانه ای از نظر محتوا، گرافيک و نحوه ی برنامه ريزی شدن، چنان جذاب هستند که کودکان و نوجوانان و حتی افرادی با سنين بالاتر نيز جذب آنها می شوند و دوست دارند اين بازی ها را انجام دهند. وقتی فرد شروع به بازی می کند، می خواهد تا آخرين مرحله پيش برود و اگر نتوانست بارها تلاش می کند. اين عمل باعث می شود او نسبت به مابقی کارهايی که بايد انجام دهد و همچنين زمان غافل شود. برای اين افراد فقط بازی مهم است. اگر اين افراد به حال خود رها شوند فراموش می کنند نيازهای اوليه خود مانند غذا خوردن را برآورده سازند. در انجام بازی های رايانه ای بايد حد اعتدال را رعايت کرد وگرنه علاوه بر بيماری های جسمانی و روانی که فرد ممکن است با آن درگير شود، باعث می شود کودکان و نوجوانان زمان کمتری را برای يادگيری علوم اختصاص دهند و درنتيجه دچار افت درسی شوند؛ البته بيشتر والدين سعی می کنند بر کارهای فرزندانشان نظارت داشته باشند؛ اما برخی از نوجوانان چنان درگير اين بازی ها می شوند که ديگر قابل کنترل نيستند. آنها از رفتن به ميهمانی سرباز می زنند تا ساعات بيشتری را بتوانند صرف اين بازی ها بکنند، دوست، آشنا، فاميل و همچنين غذای آنها اين بازی ها می شود. در اين جاست که آنها نه تنها به خود آسيب می رسانند، بلکه جامعه را در آينده با مشکلاتی مواجه می کنند؛ زيرا فردی که بايد سال های بعد اداره جامعه را در دست گيرد به علت آموزش نديدن، توانايی لازم برای زندگی کردن را ندارد و نمی تواند در جهت رشد و توسعه کشور نقشی را ايفا کند.  

2-1 تعريف مسئله

ازروزگارباستان تا عصر حاضر، "ارتباط" مورد توجه بسياری از انديشمندان در حوزه های گوناگون هنر، فلسفه و سياست بوده است. تنها در روزگار اخير است که صاحبنظران و پژوهشگران علوم اجتماعی، خاصه در رشته هايی چون مردم شناسی، علوم سياسی، روانشناسی اجتماعی وجامعه شناسی، "ارتباط" را موضوع مطالعه علمی قرار داده اند. امروزه گستره نوپای نظريه ارتباط، به صورت يک رشته علمی در آمده است.

بدون شک جهان معاصر، تفاوتی کيفی، نسبت به دو سه دهه پيش دارد که اين امر مرهون پديدآيی و تحول سريع رايانه ها و گسترش و فراگيری دسترسی به آنهاست. يکی ازپيامدهای اين گسترش وتحول، ظهور بازيهای رايانه ای ويديويی می باشد.(اولسون1377)

پيدايش اين پديده جديد، موجی از نويدها و نگرانی ها به دنبال داشته است. در حالی که برخی بشارت گشايش دنيايی جديد وخلاق را برای کودکان و نوجوانان به همراه داشته اند و اين بازيها را مقدمه ای برای آشنايی بيشتر با رايانه، آموختن زبان، افزايش مهارتهای هماهنگی چشم ودست وسر وسامان بخشيدن به اوقات فراغت کودکان و نوجوانان می دانستند، عده ای ديگربا نگرانی به محتوای بازيها چشم دوخته اند که با افزايش ميزان واقع گرايی وحداکثر بهره گيری از دانش علوم رايانه، فيزک و ساير علوم مرتبط، سعی در هرچه بيشتر مجذوب ساختن مخاطبين خود به دنيای خشن بازيها دارند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر