7,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 39633
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1957

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد تربيت در اسلام

دانلود تحقیق درمورد تربيت در اسلام

0 2k
دانلود تحقیق درمورد تربيت در اسلام

با دانلود تحقیق در مورد تربيت در اسلام در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تربيت در اسلام را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تربيت در اسلام ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تربيت در اسلام

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:23 صفحه

قسمتی از فایل:

اَعْوُذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم

بِسْم اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحيم

اِقْرَأْ بِاسْمِ رَبّك الذّي خَلَقْ، خَلَقَ اْالإنْسانَ مِنْ عَلَقْ، اِقْرَأ و رَبكُّ ألأكْرَمْ، اَلذَّي عَلَّمَ بِاْلقَلَمِ، عَلَّمَ ألإنسانَ مالَمْ يَعْلَمْ.

سپاس و ستايش مر خداي را جَلَّ وَ جَلاله. كه آثار قدرت او  بر چهرة روز روشن تابانست و انوار حكمت او در دل شب تاري درخشان.

بخشاينده‌اي كه تار عنكبوت را سدّ عصمت دوستان كرد، جبّاري كه نيش پشه را تيغ قهر دشمنان گردانيد و آدميان را به فضيلت نطق و مزّيت عقل از ديگر حيوانات مميّز گردانيد، و براي ارشاد و هدايت او انبياء و روسلاني فرستاد تا خلق را از ظلمت جهل برهانيدند و صحن گيتي را به نور علم و معرفت آذين بستند.

پس الهي، اگر مذنب نباشد، غفّار كيست؟ و اگر قبيح نباشد ستّار كيست؟ الهي، راز دل با تو خود راز دلي، دانه و بال و پرو پرواز دلي.

و سلام و دورد بر اسوه‌هاي تعليم و تربيت، و اسوه‌هاي حسنه و اسوه‌هاي تاريخ بشريت از آدم تا خاتم. بِالتَعليم اُرسِلَتْ

يعني، من فرستاده شدم براي تعليم و تَعلُّم در آن داستان معروفي كه پيامبر اكرم صلّ الله عَليه وَ الهِ وَسَلَّم وارد مسجد شدند و در آن مسجد دو گروه و يا دو حلقه جعيت از مردم را ديدند كه حلقه زدند، يك گروه مشغول عبادت بودند و يك گروه ديگر مشغول تعليم و تعلُّم بودند و پيامبر اكرم صلوات الله عليه فرمودند «كَلا هُما خََيْرٍ» هر دو جمعيت ويا  هر دو گروه كار خوبي مي‌كنند، «وَ لكِن بِالتَّعْليم اُورْسْلِت»

ولي من براي تعليم و تعلّم فرستاده شدم،

و بعد خود آن حضرت آمدند در آن جمعيت كه مشغول تعليم و تعلّم بودند نشتند.

پس اسلام به طور كلي دعوت به تعليم و تعلم كرده است، يعني هدف اسلام  جزء خواسته‌هاي اسلام، عالم بودن امت اسلامي است.

«طَلَبَ العِلْمِ فَريضَه عَلي كُلَّ مُسْلِمٍ»

و همچنين درود بي پايان و تحيات پياپي و پيوسته بر رسول و فرستادة گرامي خدا، حضرت محمّدبن عبدالله « صلّ الله عَليه وَ الهِ وَسَلَّم» و خاندان ارجمندش كه سراسر عمر و مساعي خود را جهت تعليم و ارشاد جوامع بشري بي‌هيچ وقفه‌اي مصروف داشتند و آني از روشنگري و ايجاد بينش ديني بازنماندند.

و تقديم سلام خالصانه و عرض ادب به شهيدان گرانقدر، شهيدان صدر اسلام، شهيدان صحراي كربلا، شهيدان انقلاب  اسلامي و شهيدان جنگ تحميلي ايران و عراق، بلاخص سالار شهيدان حسين‌بن‌علي عليه السلام و دورد و سلام بر بدنهاي پاك و مطهرشان كه همدمي جز نسيم صحرا و مو نسي جز مادرشان فاطمة زهرا سلام‌‌الله عليها ندارند.

و در پايان سلام به معلمان و مربيان مؤمن ومخلص، سنگرداران و سنگرسازان بي سنگر كه ذخيرة گنجينه‌شان را به رايگان تقديم مي‌دارند، و در هر لحظه از عمر خود و هر زمان از انجام تكاليف در امر تعليم و تربيت خداوند سبحان و خداوند الرحمن والرحيم را شاهد و ناظر دانسته و در نور پاك ولايت پيرو رهبريت، و در تعليم و تربيت پيرو بزرگاني هستند همچو پيامبر اكرم صلوات الله عليه كه خود يك معلّم بشريت بوده است، و فرموده‌اند: بِالتَّعليمِ اُرسِلْت

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر