6,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 39643
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1746
  • تعداد فروش: 4

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد تعاون چيست

دانلود تحقیق درمورد تعاون چيست

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد تعاون چيست

با دانلود تحقیق در مورد تعاون چيست در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تعاون چيست را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تعاون چيست ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تعاون چيست

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:15 صفحه

قسمتی از فایل:

تعاون چيست

تعاون يعني چه ؟

تعاون به زبان ساده يعني همكاري هنگامي كه فردي به تنهايي كاري انجام دهد يا طرحي را كه در ذهن خود دارد عملي سازد راه درست آن است كه از ديگران كمك بگيرد تا آن كار يا طرح به صورت دسته جمعي و با همياري گروهي به نتيجه مطلوب برسد . اين شكل از انجام كار به صورت جمعي و سازمان يافته را تعاوني مي گويند .

تعاوني با ايجاد ارتباط مستقيم بين توليد و مصرف ، واسطه هاي غير ضروري و بعضاٌ مزاحم را كنار زده و اشتغال كاذب را از ساختار اقتصادي جامعه حذف مي كند . البته اين عملكرد تنها به فعاليتهاي اقتصادي محدود نمي شود ، بلكه در مورد خدمات فرهنگي و اجتماعي نيز صادق است . هنگامي كه مردم بتوانند با هزينه كمتر همراه با كيفيتي مناسب از خدمات فرهنگي ، آموزشي ، ورزشي و ... برخوردار شوند مسلماٌ براي بهره مند شدن از اين خدمات تمايل و رغبت بيشتري خواهند داشت . نتيجه اين رويكرد اجتماعي ، رشد فرهنگ و ارتقاء سطح دانش عمومي و تخصصي است كه پيامد منطقي آن چيزي جز كارآفريني و اشتغال سالم نخواهد بود .

شركت تعاوني چيست ؟

هرگاه گروهي از مردم آزادانه ، با همفكري يكديگر و با سرمايه گذاري عادلانه فعاليتي را با اهداف معين اقتصادي يا فرهنگي آغاز نمايند كه در سود و زيان آن سهيم باشند در واقع يك شركت تعاوني تشكيل داده اند . افرادي كه شركت تعاوني را تشكيل مي دهند اعضاي تعاوني نام دارند و هر يك از آنها را يك عضو شركت تعاوني مي ناميم .

در شركتهاي تعاوني همه اعضاء با هم برابرند و هيچ تفاوتي بين آنها وجود ندارد ، مگر آنكه يك عضو تلاش بيشتري براي موفقيت شركت از خود نشان دهد . در اين صورت يك عضو با ارزش تعاوني به حساب خواهد آمد . شركت تعاونی سازماني اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي است كه هدف آن حل مشكلات ، تأمين رفاه و زندگي بهتر براي اعضاء است .

هر شركت تعاوني مانند يك خانواده است . اعضاي آن هم افراد اين خانواده به حساب مي آيند

اهداف بخش تعاون كدامند ؟

- ايجاد و تأمين شرايط و امكانات كار براي همه با هدف ايجاد اشتغال .

- قرار دادن وسايل کار در اختيار كساني كه قادر به كارند ولي توانايي تهيه ابزار كار خود را ندارند .

- پيشگيري از تمركز ناعادلانه ثروت در دست افراد و گروههاي خاص در راستاي تحقق عدالت اجتماعي .

- جلوگيري از كارفرماي مطلق شدن دولت .

- قرار دادن مديريت در اختيار نيروي كار به منظور بهره برداري مستقيم از حاصل كار خود .

- پيشگيري از انحصار ، احتكار ، تورم و ناهنجاريهاي اقتصادي .

- توسعه و تحكيم مشاركت عمومي .

هدف ما تشكيل شركت تعاوني نيست ، بلكه شركت تعاوني وسيله اي است تا از راه همکاری و تلاش دسته جمعي به رفاه و زندگي بهتر دست يابيم .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر