10,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 39745
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2064

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد ازدواج در دنياي معاصر

دانلود تحقیق درمورد ازدواج در دنياي معاصر

0 2.1k
دانلود تحقیق درمورد ازدواج در دنياي معاصر

با دانلود تحقیق در مورد ازدواج در دنياي معاصر در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ازدواج در دنياي معاصر را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ازدواج در دنياي معاصر ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ازدواج در دنياي معاصر

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:85 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه :

خانواده يكي از ابتدا ي ترين اشكال شناخته شده زندگي اجتماعي انسان مي باشد . كه از بدو پيدايش انسان تاكنون وجود داشته است . كاركردهاي مختلف خانواده و نقش اساسي آن در خانواده يكي از مهم ترين دلايل پيدايش و بقاي آن از ابتدا تا به امروز مي باشد . از اين رو خانواده بعنوان يكي از نهادهاي اجتماعي است كه داراي قدمت بسياربوده و براي رفع اساسي ترين نيازهاي انسان بوجود امده است و كاركرد اساسي خانواده يعني ادامه نسل انسان بوسيله ازدواج تامين مي گردد. پس بدون ترديد ازدواج يكي از مهم ترين پديده هاي اجتماعي – زيستي و فرهنگي مربوط به جامعه و انسان محسوب مي شود

امروزه وجود مسائل مختلف اجتماعي مخصوصا در شهرهاي بزرگ پديده ازدواج را به صورت امر پيچيده و مبهم در مي آورد . كه بعضا با مسائل و مشكلات بيشماري همراه مي‌باشد . اين وضعيت از يكسو منجر به تاخير در ازدواج مي گردد كه پيامدهاي اجتماعي مختلفي را مخصوصا در ابعاد منفي به دنبال دارد و از سوي ديگر وضعيت هاي مشكل زاي ازدواج موجب تضعيف بنيان خانواده گرديده و معضل بزرگتري به نام طلاق را پيش مي‌آورد. بنابراين مطالعه ازدواج و مسائل و مشكلات مكربوط به ان در جهت دستيابي به قانونمنديهاي اجتماعي بمنظور تسهيل روابط اجتماعي و استواري بنيان خانواده ، توسعه بررسي و شناخت بيشتر در اين زمينه را ضروري مي سازد .

وجود جامعه اي سالم در درجه اول وابسته به نهادهاي سالم با اصول و ضوابط و هنجارهاي متناسب با نيازهاي مي باشد .

( مهدوي – محمد صادق – بررسي تطبيقي تغييرات ازدواج – 1377- مركز و انتشارات دانشگاه شهيد بهشتي – صفحه 1 )

پرسش اساسي : تغييرات ازدواج در دنياي معاصر

پرسشهاي فرعي :

 1- چگونگي ازدواج در اديان مختلف

2- تفاوت ازدواج در ايران در دوران معاصر و گذشته

3- شيوه همسر گزيني در دوره معاصر چگونه است ؟

4- مشكلات ازدواج در دوران معاصر چيست ؟

5- چگونه يك ازدواج موفق داشته باشيم ؟

6- معيارهاي همسر گزيني در دنياي معاصر چيست ؟

تعريف ازدواج:

ازدواج عبارت از فرايند علاقمندي، كشش جسمي، جنسي، رواني و به دنبال آن فراهم سازي شرايط اقتصادي، اجتماعي، علمي، شغلي، خانوادگي، شخصي دو جنس مخالف ( زن ومرد يا دختر و پسر) در جهت ايجاد يك زندگي مشترك توأم با تفاهم، محبت، پويايي، زايندگي، و هدفمند كه در راس آن بيشترين تأثيرات را مذهب و اعتقاد و دين دو طرف دارد.بنابراين در شكل تفكيك شده، ازدواج جنسي مطلق، مخصوص بهايم است ازدواج رواني مخصوص عشاق است و ازدواج اخلاقي مخصوص عرفا مي باشد. شيعه واقعي همه اتصالات را باهم برقرار مي كند. رابطه جنسي سالم د ارد، عبادت مي كند در تصوير گناهان و حضور خداوند اشك مي ريزد، با مردم در مي آميزد. تجارت مي كند و توالد و تناسل را نيز برقرار مينمايد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر