12,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 39787
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1716
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد اهميت سيستم حقوق و دستمزد در حسابداري

دانلود تحقیق درمورد اهميت سيستم حقوق و دستمزد در حسابداري

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد اهميت سيستم حقوق و دستمزد در حسابداري

با دانلود تحقیق در مورد اهميت سيستم حقوق و دستمزد در حسابداري در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اهميت سيستم حقوق و دستمزد در حسابداري را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اهميت سيستم حقوق و دستمزد در حسابداري ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد اهميت سيستم حقوق و دستمزد در حسابداري

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:92 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

از سال 1937 ميلادي كه نظريه عمومي سيستم هاي لودويت فون برتالنفي دانشمند برجسته اتريشي مطرح گرديد و اژه سيستم درصدر همه مفاهيم جاري و تكيه كلام هاي متداول قرار دارد .

 اين مفهوم در همه زمينه هاي علوم رواج يافته  و رفته رفته در اصطلاحات فني و حرفه اي در رسانه هاي همگاني غير نفوذ كرده است . از اواخر دهه 1960 ميلادي تغييرات و تحولات عمده اي در دانش حسابداري پديد آمده كه مهمترين آنها نگرش به حسابداري به عنوان يك سيستم اطلاعاتي است .

در پي اين تحولات  يكي از رشته هاي تخصصي ايجاد شده در حسابداري ، طرح واجراي سيستم هاي حسابداري مي باشد . سيستم مجموعه اي از اجزاي بهم پيوسته است كه در جهت نيل به يك يا چند هدف به هم وابسته اند به طوريكه يك يا چند داده وارد ن شود يك يا چند ستاده از آن خارج شود .

سيستم از اجزاي كوچكتري تشكيل شده است كه به آن خرده سيستم مي گويند . انواع سيستم در حسابداري عبارتند از : سيستم حسابداري دستي : به يك سيستم حسابداري كه رويدادهاي مالي به كمك قلم ، كاغذ وتوسط نيروي انساني پردازش مي گردد .

سيستم حسابداري مكانيكي : در اين سيستم براي پردازش داده ها ( رويدادهاي مالي)از وسايل مكانيكي مانند ماشين هاي اداري صندوق دار و از اين قبيل استفاده مي شود .

سيستم حسابداري كامپيوتري : در اين سيستم پردازش داده ها ( رويدادهاي مالي ) به كمك كامپيوتر در اندازه هاي مختلف بر اساس برنامه اي كه مبتني بر اصول متداول حسابداري است با سرعت و دقت صورت مي گيرد . سيستم حقوق و دستمزد يكي از سيستمهاي مهم موجود در داخل سيستم كلي موسسات است كه نقش با اهميتي در ايجاد رابطه مناسب بين كاركنان ، كارفرما و ادارات دولتي ايفا مي كند .

 اهميت سيستم حقوق و دستمزد :

هزينه حقوق ودستمزد نشان دهنده سهم نيروي كاري در توليد ، محصولات و ارائه خدمات بوده و يكي از مهمترين هزينه هاي عملياتي اغلب موسسات است وظايف حسابداران در مورد هزينه حقوق و د ستمزد از ساده ترين و درعين حال با اهميت ترين آنها است . محاسبه و پرداخت درست و مناسب حقوق و دستمزد يكي از عوامل موثر در ايجاد رابطه مطلوب بين كاركنان ( كارگران ) و كارفرما مي باشد .

كارگر كسي است كه به هر عنوان در مقابل دريافت حق السعي اهم از فرد ،حقوق ، سهم سود و ساير مزايا به درخواست كارفرما كار مي كند و كارفرما كسي است حقيقي يا حقوقي كه كارگر به درخواست و به حساب او در مقابل دريافت حق السعي كار مي كند .

(‌ماده 2 قانون كار مصوب 29/8/69 مجمع  تشخيص مصلحت نظام )

 مدارك سيستم حقوق و دستمزد كه به درستي تهيه و آساني قابل فهم باشند نيز يكي  ديگر از عوامل با اهميت در برقراري رابطه مناسب بين مديريت موسسات ، كاركنان و مقامات قانوني از قبيل  اداره كار ، بيمه ،ماليات و ... است .

تعريف سيستم حقوق و دستمزد :

در موسسات مختلف پرداخت حقوق و دستمزد به هريك از كاركنان مي تواند بر اسسا ساعات كار و به صورت دستمزد روزانه يا هفتگي يا ماهانه باشد هنگام پرداخت حقوق ودستمزد اطلاعات مربوط به دريافت هريك از كاركنان ميبايست همراه با ريز محاسبات و مبتني بر مدارك كاركرد وي پردازش و ارائه شود . بنابراين مي توان سيستم حقوق و دستمزد را به صورت زير تعريف نمود .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر