6,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 39818
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 1412

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد آمار اعتياد و راه هاي پيشگيري

دانلود تحقیق درمورد آمار اعتياد و راه هاي پيشگيري

0 1.4k
دانلود تحقیق درمورد آمار اعتياد و راه هاي پيشگيري

با دانلود تحقیق در مورد آمار اعتياد و راه هاي پيشگيري در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق آمار اعتياد و راه هاي پيشگيري را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق آمار اعتياد و راه هاي پيشگيري ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد آمار اعتياد و راه هاي پيشگيري

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:16 صفحه

قسمتی از فایل:

چكيده

مقدمه:  از جمله پديده هايي كه در بوجود آمدن بزه ديدگي(crime victim)مؤثر است اعتياد به مواد مخدر مي باشد و از آنجا كه پيشگيري مقدم بر درمان است طراحي دوره هاي آموزشي جهت پيشگيري اوليه مناسب است. هدف اين پژوهش تعيين تأثير آموزش مهارتهاي زندگي بر پيشگيري از اعتياد مي باشد.

روش ها: مطالعه حاضر نيمه تجربي بوده و نمونه هاي آن از بين جوانان و والدين شهر اصفهان به ترتيب به تعداد 20 و21 نفر انتخاب شده اند.

نمونه گـيري پس از اطلاع رسـاني بصورت تصادفـي ساده صورت گرفت. دوره آموزش مهارتهـاي زندگي با برنامـه ريزي مجزا براي جوانان و والدين در هشت جلسه در تابستان 1381 اجرا گرديد. اطلاعات مورد نياز قبل و بعد از آموزش توسط سه پرسشنـامه (آگاهي والدين و جوانان و احتمـال گرايش به اعتياد) جمع آوري گرديد و از طريق نرم افزار SPSS و آزمون آماري تي زوج مورد آناليز قرار گرفت.

نتايج: يافته هـا نشان داد ميانگين نمره پس آزمون در جوانان و والدين بالاتر از ميانگين نمره پيش آزمون بوده و تحليل داده ها بيانگر تفاوت معني دار بين نتايج دو آزمون در دو گروه جوانان و والدين بود. بدين ترتيب كه آموزش مهارتهاي زندگي بر آگاهي والدين و جوانان و احتمال گرايش جوانان به سوء مصرف مواد مخدر تأثير داشت.

بحث: برگزاري دوره هاي آموزشي مهارتهاي زندگي در افزايش آگاهي والدين و كاهش احتمال گرايش جوانان به سوء مصرف مواد مخـدر تأثير داشته و لذا بر نقش آموزگاران و اسـاتيد دانشگاه در زمينه مشاوره و آموزش پيشگـيري از اعتياد تأكيد مي شود.

واژه هاي كليدي: آموزش، مهارتهاي زندگي، اعتياد، پيشگيري.

مقدمه:

بزه ديدگان از جمله قربانيان بزهكاري محسوب شده كه با عنـاوين مختلفي در جامعه سختيهـا و مصائب بيشمـاري را متحمل مي شوند. از جمله گروه هايي كه بيش از پيش در معرض خطر آسيب ديدن و آسيب رساندن مـي باشند معتادان هستند كه آثار ويرانگر اعتياد را سالها به دوش مي كشند. اعتياد يك پديده چند بعدي، خطر آفرين و فعلي ناهنجار از نظر اجتماعـي است كه بيش از پيش سلامت فردي و اجتماعـي را مورد تهديد قـرار ميدهد (1). سوء مصرف مواد امروزه بين گروه هاي مختـلف افراد، بخصـوص جوانان شيـوع يافته و

همچنان كه سن ابتلاء پايين آمده است فراواني آن رو به تزايد مي باشد (2). طبق برآورد برنامه كنترل مواد مخدر سازمان ملل متحد مصرف سالانه مواد مخدر در جهان به اندازه اي است كه مي تواند 3/3 الي1/4 درصد از جمعيت را گرفتار سازد (3). بر اين اساس اگر هر معتاد (با در نظر گرفتن500000 نفر معتاد در كشور) هر روز فقط 6000 ريال صرف مـصرف مواد مخـدر نمايد سـالانه هزينه بسيـار زيـادي صرف دود كردن و هدر دادن سرمايه هـا مـي شود(4).

٭ عضو هيأت علمي(مربي) گروه مامايي دانشكده پرستاري و مامايي دانشگاه ع.پ اصفهان

E-mail: M valiani@nm.mui.ac.ir

در ايران كه جوان گرايي چهره اي جديد از اين پديده مخرب را به نمايش گذاشته است و منشاء بسياري از جرايم (مثل قتل، تجاوز، دزدي و غيره) و حوادث نابهنجار اجتماعي گرديده است، انگيزه مبارزه و انتخاب برنامه هاي مناسب پيشگيري را در قالب يك ضرورت مطرح مي نمايد (5).

مهمترين شيوه هاي پيشگيري از اعتياد عبارتند از: آگاه نمودن جامعه از خطرات و مضرات مواد مخدر، افزايش مهارت هاي زندگي و مهارت حل مشكل، هدفمنـدي زندگي و شناخت ارزشهـاي فردي، اجتماعـي و مذهبـي، تقويت فعاليت هاي جايگزين براي افراد در معرض خطر و شناخت باورهاي غلط مربوط به مصرف مواد مخدر (1).

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر