12,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 39930
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2508

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد تأثير مداخلات خانواده درماني راهبردي بر اختلافات زناشويي

دانلود تحقیق درمورد تأثير مداخلات خانواده درماني راهبردي بر اختلافات زناشويي

0 2.5k
دانلود تحقیق درمورد تأثير مداخلات خانواده درماني راهبردي بر اختلافات زناشويي

با دانلود تحقیق در مورد تأثير مداخلات خانواده درماني راهبردي بر اختلافات زناشويي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تأثير مداخلات خانواده درماني راهبردي بر اختلافات زناشويي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تأثير مداخلات خانواده درماني راهبردي بر اختلافات زناشويي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تأثير مداخلات خانواده درماني راهبردي بر اختلافات زناشويي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:105 صفحه

قسمتی از فایل:

پيشگفتار:

به نام آن خداي، كه نام او راحت روح است و پيغام او مفتاح فتوح است و سلام او در وقت صباح مومنان را صبوح است و ذكر او مرهم دل مجروح است.

الهي، در دلهاي ما جز تخم محبت خود مكار و برتن و جانهاي ما جز الطاف و مرهمت خود منگار و بر كشته هاي ما جز باران رحمت خود مبار.

 خانواده اين ركن مهم اجتماع، نهادي كه در طول زمان دچار تغيير و تحولات كمي و كيفي گرديده و به تبع همين تغييرات مسايل و پديده هاي جديد اجتماعي نيز حاصل شده است. در مورد خانوادة ايراني انتقاد بر اين است كه اين نهاد در حال پي نمودن دوران گذار مي‌باشد و در معرض تغييرات ساختاري قرار گرفته كه همين امر روابط موجود در ميان اعضاي خانواده را دچار دگرگوني نموده است. به تبع اين دگرگوني هنوز هنجارها به مثابه قواعد رفتاري كه مورد پذيرش همگاني باشند، به صحنه اجتماعي نيامده‌اند و به همين علت رفتار در محيط خانوادگي پراكنده است.

تحولات اجتماعي و اقتصادي چند دهة گذشته، تأثيراتي بر نهاد خانواده به جاي گذاشته است و ( اين امر از بررسي آمار طلاق استنباط مي‌گردد). تكته‌اي كه از مقايسة ميزان طلاق نسبت به ازدواج در استانهاي كشور بدست مي‌آيد اين است كه در مناطقي كه يكپارچگي فرهنگي و احترام به ارزشها و سنتهاي خانوادگي بيشتر رعايت مي‌شود، سازگاري و تفاهم در نظام خانواده بيشتر مي‌باشد اين امر آسيب‌پذيري كمتري را متوجه نظام و مكان خانواده خواهد كرد.

به عكس در مناطقي كه به دليل تحولات متفاوت از جمله مهاجرت، فاصله گرفتن از سنتها و ارزشهاي معنوي و فرهنگي مورد احترام و در هم تنيدگي فرهنگها كه عمدتاَ استحالة فرهنگها را به همراه خواهد داشت و نتيجه‌اش از دست رفتن اقتدار ارزشها و سنتهاي مورد احترام مي‌باشد سازگاري در نظام خانوادگي كاهش خواهد يافت.

پس شرايطي موجب ايجاد آسيبهايي در نظام خانواده مي شود. طلاق فروپاشي خانواده ضمن بر هم زدن تعادل رواني- عاطقي افراد خانواده و جامعه، منجر به بروز بسياري از آسيبهاي اجتماعي مي‌شود.

با توجه به اين معضل اجتماعي، در اين پژوهش تلاش شده است كه با روش خانواده درماني راهبردي در رفع اين مشكلات گام برداشته شود.

 

چكيده تحقيق :

پژوهش حاضر به بررسي تأثير مداخلات خانواده درماني راهبردي بر اختلافات زناشويي مي‌پردازد به اين منظور 39 زوج از زوجيني كه براي حل اختلافات زناشويي سال 82 به مركز مشاوره بهزيستي مراجعه كرده بودند، به طور تصادفي در دو گروه آزمايشي (21 زوج) و گواه ( 18 زوج) قرار گرفتند.

براي ارزيابي زوجين در اين پژوهش از مصاحبه باليني و آزمون رضايت زناشويي انريچ استفاده شد. ابتدا زوجين با آزمون رضايت زناشويي مورد ارزيابي قرار گرفتند، پس از آن برنامة مداخلات خانواده درماني راهبردي در مورد گروه آزمايش اجرا گرديد، در حاليكه گروه گواه در ليست انتظار بودند. بعد از شش هفته مجدداَ دو گروه مورد ارزيابي قرار گرفتند. به منظور تجزيه و تحليل داده ها از آزمون t و تحليل واريانس و آزمونهاي تعقيبي استفاده شد.

نتايج بدست آمده نشان مي‌دهد كه مداخلات خانواده درماني راهبردي نه تنها منجر به افزايش رضايت زناشويي در بين گروه آزمايش شده، بلكه تعارضات بين فردي آنان را نيز كاهش داده است، اين مداخلات در زنان موثر بوده است همچنين نتايج پژوهش حاكي از اين بودند كه اين مداخلات روي مشكلات ارتباطي نسبت به ساير مؤلفه هاي سبب شناسي اختلاف تأثير بيشتري دارد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر