9,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 39976
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1607
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد تعارض و مذاكره

دانلود تحقیق درمورد تعارض و مذاكره

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد تعارض و مذاكره

با دانلود تحقیق در مورد تعارض و مذاكره در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تعارض و مذاكره را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تعارض و مذاكره ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تعارض و مذاكره

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:41 صفحه

قسمتی از فایل:

تعارض و مذاكره

گفته شده است كه تعارض موضوعي است كه فكر انسان ها را بيش از هر چيز ديگر ـ به استثناي خدا و عشق ـ به خود مشغول داشته است. اما منظور ما از واژة تعارض چيست؟

تعريف تعارض

هيچ نوع كمبودي در مورد تعريف تعارض وجود ندارد. علي‌رغم معاني گوناگوني كه اين اصطلاح به خود اختصاص داده است، اساس اغلب تعاريف را چند مضمون مشترك تشكيل مي‌دهند. نخست اين كه بايد طرف‌هاي تعارض آن را ادراك كنند: يعني اگر هيچ كس از وجود تعارضي آگاه نباشد، توافق عمومي بر اين است كه تعارضي وجود ندارد. دو ويژگي ديگر كه در كلية تعاريف مشترك هستند، عبارتند از: وجود مخالفت يا ناسازگاري و نيز نوعي تعامل.

پس ما مي‌توانيم تعارض[1] را به صورت فرايندي تعريف كنيم كه هنگامي آغاز مي‌شود كه يكي از طرف‌ها چنين احساس كند كه طرف ديگر بر چيزي كه براي طرف نخست اهميت دارد، تاثيري منفي باقي مي‌گذارد يا در شرف آن است كه چنين كند. اين تعريف تعمدا وسيع ارائه شده است. اين تعريف هم چنين از اصطلاح فرايند[2] استفاده كرده است كه نشان دهد نبايد به تعارض به عنوان يك رويداد مجزا نگريست، بلكه بايد آن را رويدادي با علل، انگيزش‌ها و مقاصد و نيات دانست. اين تعريف توضيح دهندة اين نكته در هر گونه فعاليت جاري به هنگامي است كه يك تعامل، متحول» و يه تعارض ميان طرف هاي تعامل تبديل مي‌شود. اين تعريف در برگيرندة طيف گسترده اي از تعارضات است كه افراد در سازمان‌ها تجربه مي‌كنند: ناسازگاري اهداف، تفاوت در تفسير حقايق، بروز اختلاف نظر براساس انتظارات رفتاري، و نظاير آنها. تعريف ما هم چنين به قدري انعطاف‌پذير است كه طيف كاملي از سطوح تعارض، اعمال آشكار و خشونت آميز تا اشكال ظريف‌تر مخالفت و اختلاف نظر را در بر مي‌گيرد.

تحولات در انديشة تعارض

حرف كاملا به جايي زده‌ايم اگر بگوييم براي مدتي طولاني در مورد نقش تعارض در گروه‌ها و سازمان‌ها ميان انديشمندان اختلاف نظر و تعارض وجود داشته است. يكي از مكاتب فكري معتقد است كه بايد از پيدايش تعارض احتراز كرد ـ بدين معنا كه وجود تعارض نشان‌دهندة بدكار كردن در داخل گروه است. ما به اين نگرش، ديدگاه سنتي[3] مي‌گوييم. ديگر مكتب فكري، يعني ديدگاه روابط انساني[4]، معتقد است كه تعارض محصولي طبيعي و ناگزير در هر گروه است و اين كه لزوما پليد نيست، بلكه از اين قابليت برخوردار است كه نيروي مثبتي در تعيين عملكرد گروه باشد. سومين و جديدترين ديدگاه معتقد است كه نه تنها تعارض مي‌تواند يك نيروي مثبت در يك گروه باشد، بلكه به صراحت اظهار مي‌دارد كه برخي تعارضات براي عملكرد اثر بخش يك گروه مطلقا ضروري هستند. ما اين مكتب سوم را ديدگاه تعامل‌گرا[5] مي‌ناميم. بياييد به هر يك از اين ديدگاه‌ها نگاه دقيق‌تري بيندازيم.

ديدگاه سنتي

قديمي‌ترين رويكرد به تعارض، چنين فرض مي‌كرد كه هرگونه تعارضي بد است. به تعارض به چشم بد مي‌نگريستند و براي تقويت معناي منفيش، آن را معادل با اصطلاحاتي چون خشونت، ويرانگري و رفتار غيرعقلايي به كار مي‌بردند. طبق تعريف، تعارض پديده‌اي زيان‌بخش بود و مي‌بايست از آن احتراز مي‌شد. ديدگاه سنتي با نگرش‌هايي كه در دهه‌هاي 1930 و 1940 دربارة رفتار گروه شايع بود، همخواني داشت. تعارض را محصول كاركرد نامناسب مي‌دانستند كه از ارتباطات ضعيف، فقدان سعه صدر و اعتماد ميان افراد و ناكامي مديران در پاسخگويي نسبت به نيازها و خواست‌هاي كاركنانشان ناشي مي‌شد.

ديدگاهي كه كلية تعارضات را بد مي‌دانند، قطعا رويكردي ساده در نگاه كردن به رفتار مردمي ارائه مي‌دهد كه تعارض را به وجود مي‌آورند. از آنجايي كه بايد از كلية تعارضات احتراز شود، در اين ديدگاه صرفا بايد توجه خود را متوجه علل بروز تعارض و تصحيح اين بدكار كردن‌ها به منظور بهبود عملكرد گروه و سازمان كنيم. هر چند اكنون تحقيقات و مطالعات و شواهد نيرومندي ارائه مي‌دهند كه با اين نظر كه رويكرد مذكور به عملكرد گروهي بالا منتهي مي‌شود، مخالفت مي‌كنند، بسياري از ما هنوز اوضاع و احوال تعارض آميز را با استفاده از اين استاندارد كهنه و از مد افتاده ارزيابي مي‌كنيم.



[1] Conflict

[2] Process

[3] Traditional view

[4] Human relations view

[5] Interactionist view

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر