7,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 40068
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 1561

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد ارزش يابي رويكرد اساسي درس تربيت بدني

دانلود تحقیق درمورد ارزش يابي رويكرد اساسي درس تربيت بدني

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد ارزش يابي رويكرد اساسي درس تربيت بدني

با دانلود تحقیق در مورد ارزش يابي رويكرد اساسي درس تربيت بدني در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ارزش يابي رويكرد اساسي درس تربيت بدني را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ارزش يابي رويكرد اساسي درس تربيت بدني ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ارزش يابي رويكرد اساسي درس تربيت بدني

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:20 صفحه

قسمتی از فایل:

ارزشيابي از درس

شيوه هاي ارزش يابي

رويكرد اساسي درس تربيت بدني، فراهم كردن زمينه هاي ارتقاي سطح آمادگي جسماني و سلامتي دانش آموزان و ويژگي هاي شخصيتي مثبت از طريق فعاليت فردي و گروهي است و در اين مهم حركت به عنوان ابزاري جهت دست يابي به هدف عمل مي كند.

بديهي است ارزش يابي اين درس، تحت تأثير رويكرد آن قرار مي گيرد. بدين معنا كه ارزش يابي در درجه ي اول وسيله است كه به طور مستمر بازخوردهايي را فراهم مي آورد تا دانش آموزان از نقاط ضعف خود مطلع شوند و با دريافت راه حل هاي مناسب آموزشي، گام هاي مؤثري در زمينه ي دست يابي به سلامت جسماني بردارند.

از طرف ديگر، بازخوردهاي دريافتي به اصلاح روند آموزش و روش تدريس منجر مي شود و به اين ترتيب، ارزش يابي خود وسيله اي در جهت ارتقاي سطح سلامتي است.

چند نكته ي اساسي در ارزش يابي

·        در درس تربيت بدني اهداف مهارتي، جايگاه ويژه اي دارند و سهم قابل توجهي از اهداف كلي را به خود اختصاص مي دهند.

·        اهداف شناختي هرگز اهداف مهارتي را تحت الشعاع قرار نمي دهند و به عنوان پشتوانه اي نظري براي شفاف سازي مفاهيم كليدي مرتبط با اهداف مهارتي عمل مي كنند.

·        براي دست يابي به اهداف شناختي و نگرشي، دو فرصت يادگيري فراهم مي شود:

الف- دروس شناختي كه فرصتي را براي تعامل بين دبير و دانش آموزان و هم چنين دانش آموزان با يك ديگر درباره ي مفاهيم اساسي هم چون آمادگي جسماني، مهارت هاي ورزشي، ايمني در ورزش، بهداشت و تغذيه ي ورزشي و هدف هاي تربيت بدني به شكل نظري فراهم مي كند.

ب- دروس مهارتي كه با محور قرار گرفتن دبير محترم تربيت بدني، رفتارهاي دانش آموزان تحت نظارت قرار مي گيرند و با يادآوري مباحث آموخته شده در كلاس دانشي، به شكل تذكر هدايت و مديريت مي شوند. زمان برگشت به حالت اوليه نيز فرصت مناسبي است كه تذكرات به شكل مبسوط تر ارائه و عادات مناسب و شايسته جايگزين شوند.

·        پيش بيني مباحث آشنايي با هدف هاي تربيت بدني در بخش هدف هاي شناختي بر نگرش فرد و تأمين اهداف نگرشي تأثير مستقيم و مؤثري دارد.

·        در حيطه هاي شناختي هدف اصلي آشنايي و درك مفاهيم اساسي تربيت بدني و اصول قوانين است. به اين ترتيب، مبناي ارزش يابي، سنجش محفوظات دانش آموزان نيست.

·        ارزش يابي مستمر به دليل فراهم كردن بازخوردهاي دائمي بايد مورد تأكيد واقع شود.

·        ارزش يابي صرفاً بخشي از كل برنامه ي آموزشي است و نبايد فرآيند آموزش را تحت الشعاع قرار دهد.

·        ارزش يابي مرتبط با بخش نگرشي در طول سال تحصيلي و به شكل ارزش يابي مستمر انجام مي شود.

·        نوع و روش ارزش يابي بايد متناسب با يادگيرنده و كلاس باشد.

·        ارزش يابي از سطح مهارت هاي ورزشي و فعاليت هاي جسماني دانش آموزان معلول بسته به نوع معلوليت آنان تعديل و ارزش يابي متناسب با سطح مورد انتظار انجام مي شود.

·        در مورد افرادي كه با تشخيص و صلاحديد پزشك معتمد به هيچ وجه امكان انجام مهارت هاي ورزشي و فعاليت هاي جسماني وجود ندارد، ارزشي يابي از بخش هدف هاي شناختي و فعاليت هاي خارج از كلاس به عمل مي آيد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر