6,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 40130
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1653

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد اعتياد بلاي خانمان‌سوز

دانلود تحقیق درمورد اعتياد بلاي خانمان‌سوز

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد اعتياد بلاي خانمان‌سوز

با دانلود تحقیق در مورد اعتياد بلاي خانمان‌سوز در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اعتياد بلاي خانمان‌سوز را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اعتياد بلاي خانمان‌سوز ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد اعتياد بلاي خانمان‌سوز

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:11 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

افزايش سرسام‌آور مواد مخدر در جهان و قاچاق روزافزون اين مواد پيامدهاي وحشتناكي خواهد داشت كه مستقيما نسل جوان و بشريت را تهديد مي‌كند. گسترش شبكه قاچاق بين‌المللي و دام اعتياد، ميليون‌ها نفر جوان را به فساد و كام مرگ مي‌كشاند و سوداگران مرگ را به ثروت و قدرت مي‌رساند. اعتياد يك مسئله بهداشتي و بلايي اجتماعي و داراي جنبه‌هاي متعدد اقتصادي، سياسي، فرهنگي، رواني، اخلاقي و حقوقي است . از اين رو آگاهي خانواده‌ها درباره سرانجام نكبت‌بار اعتياد در پيشگيري و مهار آن كمكي موثر به شمار مي‌آيد.

 

اعتياد عبارت از وابستگي به عومال يا موادي كه تكرار مصرف آنها با كم و كبف مشخص و در زمان معين از ديدگاه معتاد ضروري  مي‌نمايد. يعني تداوم بخشيدن به مصرف مواد و عوامل مخدر درماني عاميانه، غيرمعمول، دور از موازين علمي ومعتاد كسي است كه نيازمند و وابسته روحاني _ جسماني به مواد و عوامل مخدر و عادت‌زا مي‌باشد كه به منظور برآوردن آن بايستي از اين مواد به طور مداوم و در فواصل مشخص استفاده كند.

 

اعتياد

اعتياد با وابستگي جسماني و رواني همراه است. بعضي از داروها نيز ممكن است با ايجاد وابستگي رواني در بيمار موجب افزايش مصرف شوند و اعتياد بدهند. فرد معتاد با دريافت مواد اعتيادآور و سرخوش و راضي مي‌شود و با توقف مصرف دارو دچار خماري و اختلال شديد جسماني مي‌گردد. مواد اعتيادآور سبب پيدايش پديده تحمل نيز مي‌شوند. به موجب اين پديده فرد معتاد براي دسترسي به اثر اوليه اين مواد كه در ابتدا با مقدار كم حاصل مي‌شود مصرف خود را افزايش مي‌دهد. شدت و نوع وابستگي نسبت به مواد اعتيادآور بر حسب نوع و اقثر آن متفاوت است. برخي از اين مواد مانند ترياك و مشتقات آن وابستگي شديد ايجاد مي‌كند و برخي ديگر با وجود تاثيري كه بر روي آن و ذهن فرد مي‌گذارند اعتياد دهنده به شمار نمي‌آيند.

 

انواع اعتياد

اعتيادات مجاز

 

اعتيادات مجاز عبارتند از:

وابستگي و تداوم در مصرف موادي كه به عنوان دارو شناخته شده  به طور طبيعي يا صناعي به دشت مي‌آيند. و شامل بسياري از مواد  دارويي به ويژه آرام‌بخش‌ها و خواب‌آورها مي‌شوند كه اين مواد با تجويز پزشك و يا اغلب خودسرانه مصرف مي‌شوند.

 

 اعتيادات مجاز خودبه دو دسته تقسيم مي‌شوند. اعتياد به مواد مخدر طبيعي و صناعي به عنوان دارو شناخته مي‌شوند. و اعتياد به موادي كه  تنها از ديدگاه رواني عادت‌زا هستند و تداوم را ايجاب مي‌كنند همانند تنباكو و مشابهين آنها. اعتيادات  به اين مواد از ساده‌ترين تا خطرناكترين عوارض را در معتاد به طور غير مستقيم در خانواده و جامعه  موجب مي‌گردد. مثل عوارض قلب و عروق، سرطان در دستگاه تنفس.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر