9,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 40176
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1657

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد انرژي هسته اي

دانلود تحقیق درمورد انرژي هسته اي

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد انرژي هسته اي

با دانلود تحقیق در مورد انرژي هسته اي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق انرژي هسته اي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق انرژي هسته اي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد انرژي هسته اي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:40 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه :

   شناخت اورانيوم به عنوان يك منبع براي توليد الكتريسيته  بيش از سه دهه است كه مورد توجه فيزيك دان ها قرار گرفته است.شناسايي اين ماده وكلا انرژي هسته اي تحولي عظيم در زندگي بشر به وجود آورد.

  انرژي هسته اي نسبت به سوخت هاي فسيلي برتري هايي دارد، كه سبب ارزشمندي آن مي شود.از مهم ترين اين مزايا مي توان نداشتن آلودگي هوايي ناشي از مصرف آن را نام برد.

  دراين  پروژه سعي شده در حداقل زمان ،حداكثر اطلاعات را در اختيار  مخاطب قرار  دهيم.


 انرژي هسته اي

نحوه آزاد شدن انرژي:

اگر بتوانیم هسته را به طریقی به دو تکه تقسیم کنیم، تکه ها در اثر نیروی دافعه الکتریکی خیلی سریع از هم فاصله گرفته و انرژی جنبشی فوق العاده ای پیدا می‌کنند. در کنار این تکه ها ذرات دیگری مثل نوترون و اشعه‌های گاما و بتا نیز تولیدمی‌شود. كه تمامي آنهادر اثربرهم كنش ذراتبا مواد اطراف سرانجام به انرژي گرمايي تبديل مي شوند.

سوخت راكتورهاي هسته اي :

 ماده‌ای که به عنوان سوخت در راکتورهای هسته‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد باید شکاف پذیر باشد یا به طریقی شکاف پذیر شود. اورانیوم 235 شکاف پذیر است ولی اکثر هسته‌های اورانیوم در سوخت از انواع اورانیوم 238 است. این اورانیوم بر اثر واکنشهایی که به ترتیب با تولید پرتوهای گاما و بتا به پلوتنیوم 239 تبدیل می شود پلوتونیوم هم مثل اورانیوم 235 شکافت پذیر است.میزان اورانیومی که از صخره‌ها شسته می‌شود و از طریق رودخانه‌ها به دریا حمل می‌شود، به اندازه‌ای است که می تواند 25 برابر کل مصرف برق کنونی جهان را تامین کند. با استفاده از این نوع موضوع ، بر اساس استخراج اورانیوم از آب دریاها قادر خواهند بود تمام انرژی مورد نیاز بشررا برای همیشه تامین کنند، بی آنکه قیمت برق به علت هزینه سوخت خام آن حتی به اندازه یک درصد هم افزایش یابد .


و اكنون در پايان جايي است براي تقدير و تشكر از محضر استادان ارجمند و نيز مسئولين و مربيان دلسوز و همچنين عوامل وابسته به اين پروژه.

اميد است كه توانسته باشيم پاسخي شايسته به زحمات گرانبهاي آن بزرگواران داده باشيم. 


پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر