7,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 40234
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 2987

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد بمب نوترونی چیست؟

دانلود تحقیق درمورد بمب نوترونی چیست؟

0 3k
دانلود تحقیق درمورد بمب نوترونی چیست؟

با دانلود تحقیق در مورد بمب نوترونی چیست؟ در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بمب نوترونی چیست؟ را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بمب نوترونی چیست؟ ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد بمب نوترونی چیست؟

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:22 صفحه

قسمتی از فایل:

بمب نوترونی یك بمب هیدروژنی است. بمب نوترونی به كلی با سایر سلاح های اتمی استاندارد تفاوت دارد. چرا كه اثرهای مهلك بمب كه از تشعشعات مضر می آید، به خاطر نوترون هایی است كه خودش رها می كند. این بمب همچنین به نام «سلاح تشعشع افزوده» (enhanced- radiation weapon) شناخته می شود. اثرات تشعشع افزوده در بمب نوترونی بدین صورت است كه آثار حرارتی و تخریبی این بمب نسبت به سایر سلاح های اتمی كمتر است. به همین دلیل ساختارهای فیزیكی مثل ساختمان ها و مراكز صنعتی كمتر خسارت می بینند و بمب بیشترین آسیب را به انسان وارد می كند. از آنجا كه اثرات تشعشع نوترون با افزایش فاصله به شدت كاهش می یابد اثر بمب در مناطق نزدیك به آن و مراكز دور از آن به وضوح تفاوت دارد. این ویژگی كاملاً مطلوب كشورهای عضو پیمان آتلانتیك شمالی (ناتو) است، چرا كه آنها می خواهند آمادگی نبرد در مناطق پرازدحام را داشته باشند درحالی كه انواع دیگر انفجارهای هسته ای، زندگی شهری و دارایی ها را به خطر می اندازند بمب نوترونی فقط با زنده ها سر و كار دارد.

 

بمب هاي نوتروني تاكتيكي اساساً جهت كشتن سربازاني كه توسط زره پوش محافظت مي شوند در نظر گرفته شده اند . خودروهاي زرهي در برابر انفجار و حرارت توليد شده سلاح هاي هسته اي بسيار مقاوم  هستند ، ولي زره پوش فولادي قادر است تابش نوتروني را فقط به ميزان كمی کاهش دهد ؛ بنابراين برد كشندگي نوترون ها بسيار بيشتر از ساير اثرات سلاح می باشد . برد كشندگي بمب هاي نوتروني تاكتيكي ممکن است از برد كشندگي انفجار و حرارت حتي براي نيرو هايي كه محافظت نشده اند ، بيشتر شود . زره مي تواند نوترون ها و انرژي نوترون را جذب كند ، بنابراين تابش نوتروني براي خدمه تانك كه در معرض آن قرار گرفته اند كاهش مي يابد ، ولي تابش نوتروني در واقع به ميزان كمي با زره كه ممكن است واكنش مضري با نوترون ها داشته باشد ، مقابله مي كند .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر