7,000 تومان
  • فروشنده : طرفداری

  • کد فایل : 40666
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1507

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد انتخاب همسر

دانلود تحقیق درمورد انتخاب همسر

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد انتخاب همسر

با دانلود تحقیق در مورد انتخاب همسر در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق انتخاب همسر را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق انتخاب همسر ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد انتخاب همسر

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:14 صفحه

قسمتی از فایل:

در بسياري از جوامع انتخاب همسر تحت مقررات و نظارت قواعد درون همسر گزيني و برون همسر گزيني قرار دارد . قاعده درون همسري حكم مي كند كه فرد ازدواج كننده بايد در داخل گروه معيني كه به آن تعلق دارد ازدواج كند و قاعده برون همسري ازدواج را در بيرون از دايره گروه خاصي كه فرد بدان تعلق دارد تجويز مي كند . در ايران . مانند ديگر جوامع اسلامي . ازدواج با خويشان نزديك ممنوع است در بعضي اديان مانند مسيحيت اين دايره وسيعتر است و شامل ممنوعيت ازدواج عموزاده ها و عمه زاده ما نيز مي شود. با وجود اين در كشور مثل آمريكا قانون رسمي انگشت شماري براي تعيين محدودة ازدواج وجود دارد اما خانواده ما و دوستان انتظار دارند كه فرد در داخل نژاد، مذهب و طبقه اجتماعي خود ازدواج كند و از آن خارج نشود.

همسر گزيني با دو روش و شيوه مختلف انجام مي گيرد روش اول كه در آن انتخاب معمولاً بر اساس عشق و علاقه استوار است. انتخاب آزادانه دو طرف اهميت دارد. در روش دوم انتخاب در اختيار خانواده هاست و والديني در هسر گزني فرزندانشان تصميم مي گيرند . زناشويي مبتني بر عشق يك ويژگي فرهنگ مغرب زميني و كشورهاي صنعتي شده غرب شناخته شده است . براي بسياري از جوامع ازدواج مبتني بر عشق يك پيش نياز طبيعي و ضروري و اجتناب ناپذير به نظر مي رشد. ولي اين شيوه در جوامع گوناگون چندان عموميت ندارد . كارايي زناشويي مبتي بر عشق و علاقه اين است كه به جوانان كمك مي كند كه عواطف و محبت را كه خانواده به آنان مبذول مي گردد به زندگي تازه منتقل كنند.

نامزدها به دلايل متعددي پيوند با يكديگر را مي پذيرند خصوصيات را كه فرد در همسر آينده خود به طور طبيعي جستجو مي كند . شامل جاذبه هاي گوناگون مانند مشابهت سني ، مذهبي ، نژادي . پايگاه اقتصادي ، اجتماعي ، سطح تعليم و تربيت . كششها ، زيباييها و قيافه ظاهري او است معمولاً فرد تحصيلكرده مسلماني از يك طبقه متوسط برخاسته . به احتمال قوي با دختر مسلمان و تا حدي تحصيلكرده از يك طبقه متوسط. كه فاصله سني آنها چندان زياد نيست ازدواج خواهد كرد. اگر چه ممكن است استثنائاتي نيز وجود داشته باشد.

هسر گزيني و جبر ازدواج

در دوران قبل همسر گزيني به شدت تحت فشار اجتماعي بود . انتخاب همسر نه بر اساس ميل و علاقه دو طرف به ازدواج . بلكه به دليل «جبر اجتماعي) صورت مي گرفت در جامعه اي كه فرديت مطرح نبود علاقه فردي نيز ارزشي نداشت. براي دختر ازدواج مرحله اي بود كه از نقش دختر مجردي كه در خانه پدر يا بردار زندگي مي كرد به نقش كدبانوي منزل برسد. پايگاه اجتماعي دختر مجرد چه در خانه پدر يا خانه برادر نا مشخص بود. احتمالاً بالاتر از خدمه . اما به طور حتم پايين تر از پايگاه كدبانوي خانه تنها راه ارتقاء پايگاه اجتماعي . ازدواج بود هر چند كه زن متاهل معمولاً تحت سلطه مادر شوهر به دو شوهر به زن در حيطه هايي خاص. زن تبديل به فرد فرمان دهنده و پس از فوت مادرش به بالاترين مقام خانه مي رسيد به اين ترتيب براي دختران جامعه ازدواج تنها امكان كسب يك نقشي اجتماعي قابل قبول جامعه بود.

هر چند كه در آن دوران طلاق رواج نداشت ، اما ازدواجها مجدد به فراواني ديده مي شد. بطوريكه افراد هر چند گاه يكبار با همسر جديدي زندگي را آغاز مي كردند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر