6,000 تومان
  • فروشنده : طرفداری

  • کد فایل : 40980
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1902
  • تعداد فروش: 4

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد آهن ربا چيست؟

دانلود تحقیق درمورد آهن ربا چيست؟

0 1.9k
دانلود تحقیق درمورد آهن ربا چيست؟

با دانلود تحقیق در مورد آهن ربا چيست؟ در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق آهن ربا چيست؟ را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق آهن ربا چيست؟ ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد آهن ربا چيست؟

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:5 صفحه

قسمتی از فایل:

آهن ربا را به عربي، مغناطيس و به انگليسي مگنت مي گويند. اكنون ببينيم چرا اين واژه ها را براي آهن ربا برگزيده اند. شايد دليلش اين بوده كه مي گويند در روزگار قديم چوپاني مي زيست به نام مگنس كه او گوسفندهاي خود را در كوه« ايدا» به چرا مي برد. روزي، ناگهان متوجه شد که عصاي آهنين و ميخ هاي كفشش به سنگ بزرگ و سياهي چسبيده است.

بله، كشف سنگ هايي كه آهن را به خود جذب مي كردند، سرآغاز كشف آهن ربا يا مغناطيس بود. اين گونه سنگ هاي اسرارآميز در نزديكي محلي به نام مگنزيا در آسياي صغير نيز يافت مي شدند. به هر حال شايد به اين دلايل بود كه نام آهن ربا را مگنت يا مغناطيس نهادند.

همچنان كه زمان به پيش مي رفت بشر چيزهاي بيشتري درباره ي آهن ربا كشف نمود. از باب مثال، او ديد كه چون قطعه آهني را به «سنگ هاي آهن ربايي» مي مالند، آن آهن نيز خاصيت آهن ربايي پيدا مي كند. همچنين بشر هزاران سال پيش دريافت كه آهن رباي آويزان و معلق در هوا، خود به خود تقريباً رو به سمت شمال مي ايستد. اختراع قطب نما از همين جا به وقوع پيوست. آن گاه سنگ هاي آهنربايي را به نام سنگ راهنما خواندند، چه آدم هاي سرگردان به كمك اين سنگ ها راهنمايي مي شدند.

در زمان ملكه « اليزابت » دانشمندان به نكته ديگري پي بردند. آنان دريافتند كه آهن ربا داراي دو قطب است:

قطب شمال (N )

قطب جنوب ( S )

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر