7,000 تومان
  • فروشنده : طرفداری

  • کد فایل : 41066
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1443

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد حافظ

دانلود تحقیق درمورد حافظ

0 1.4k
دانلود تحقیق درمورد حافظ

با دانلود تحقیق در مورد حافظ در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق حافظ را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق حافظ ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد حافظ

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:22 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

از زندگي حافظ سخن گفتن سخت است . بسيار سخت تر از سخن گفتن از شعرهاي او. زيرا يكي از شگفتيهاي تاريخ اين زندگي بزرگاني چون حافظ در پرده ابهام باقي مانده است . اما از حافظ با خود حافظ سخن گفتن از هر كاري سخت تر است . آن هم او كه پيداست از داشتن شناسنامه خوشش نمي آمده است و گر نه جه بسيار از شاعران كه زندگينامه خود را در نوشته ها و شعرهايشان گنجاندهاند شاعري همجون سعدي و حتي مولانا .

براي نوشتن از زندگي حافظ آن هم به شكل روائي به ناچار بايد به سراغ تاريخ رفت . اما حافظ را در قالب خشك تاريخ قرار دادن باز از هر كار ديگري سخت تر است .

از همه بدتر اينكه او نه تنها كاري به كار تاريخ نداشته است كه تاريخ نيز كاري با او نداشته است . آنچنان كه نامش در جهان در هيچ كدام از وقايع تاريخي دوران زندگي اش نيامده است آنچنان كه گوئي در جهان افسانه ها زندگي كرده است .

اما حافظ را با تاريخ چه كار ؟ او فراتر از زمان تقويمي و تاريخي سير مي كرده است. در زماني ازلي و جاوداني از اين روست كه شعرهايش مرزهاي زماني و مكاني را در نورديده است .

باري حافظ را در بستر تاريخ و خط خشك زمان قرار دادن عذابي است سخت اليم . كاري كه كرده خوشايند بسياري از كسان نيست . كتاب ديوان يكي از نامبردارترين دفترهاي شعر فارسي است . اين كتاب نوار انديشه هاي شاعري است كه در بخش عمده اي از قرن هشتم زندگي را گذرانده است .

قرني كه ملت ما بس ناهمواري به خود ديده . جنگها ،ستيزها ،شكستها ،زوال و خشونت آميخته با رياي مذهبي مبارزالدين مظفر . قرني كه رواج ريا و تزوير در لباس دفاع از دين ، از مظاهر بارز است .

قرني كه مردم آن ستيزه هاي دودمان مظفري را تحمل كرده و آب حملات پياپي تيمور را از سر گذرانده اند . قرني كه حافظ و عبيد زاكاني در دامن ايران پرورش يافته و اين پرده هاي تظاهر و مالوس را از هم دريده اند. قرن هشتم قرني است كه ادبيات ايران دو هنرمند نامدار به خود ديده است . ليكن حافظ در تمام روزگار تاريخي بعد از خويش زنده و پايدار است و كلامش آنچنان پوياست كه پيروان همه مكتبها از آن بهره مي گيرند . سخن حافظ تنها در عرصه انديشه شگفتي افرين نيست كه از لحاظ لفظ نيز سحر آميز است . و به حق براي ادبيات دنيا ارمغانهاي گرانقدر آورده است . قرن هشتم قرن حافظ است و حافظ از آن نادره هاست كه پس از شش قرن هنوز آثارش مورد بحث و بررسي است و دفتر گراميش آنچنان ناپيدا كرانه است كه هر كس از ظن خود با او يار مي شود .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر