7,000 تومان
  • فروشنده : طرفداری

  • کد فایل : 41069
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1518
  • تعداد فروش: 1

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد دانلود تحقیق درمورد بررسي سيستم حسابداري اداره پستسيستم حسـابـداري اداره پست

دانلود تحقیق درمورد بررسي سيستم حسابداري اداره پست

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد دانلود تحقیق درمورد بررسي سيستم حسابداري اداره پستسيستم حسـابـداري اداره پست

با دانلود تحقیق در مورد بررسي سيستم حسابداري اداره پست در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بررسي سيستم حسابداري اداره پست را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بررسي سيستم حسابداري اداره پست ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد بررسي سيستم حسابداري اداره پست

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:28 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه:

سيستم حسابداري نقش عمده و بزرگ در ادارة امور تأسيسات و راهنمايي مديران آنها  و بسياري ديگر از مردمي كه با مسائل اقتصادي يك اجتماع در تماسند به عهده دارد.

نخستيـن انتشـارات مستقيــم به حسـابداري و حسـابرسي در ايـران مورخ  13/11/1314 مي باشد كه براي بار اول از اصطلاحاتي از قبيل بيلان (ترازنامه) – بدهكار و بستانكار صحبت مي شد كه خود مقدمه‌اي بر قوانين مالياتي سالهاي 1328،1335 و 1345 ميباشد. همچنين در سال 1322 قانون ماليات بر در‌آمد تدوين شد با وجود اينكه اين قانون هرگز به مورد اجرا گذاشته نشد ولي اصطلاحاتي از قبيل هزينه و درآمد در آن به كار رفته بود. حسابداري به روش جديد در ايران بيشتر در مؤسسات خارجي كه در ايران مشغول به كار بودند، موسوم شد. (اين مؤسسات عبارت بودند از شركت سابق نفت، بانك سابق شاهي و ساير مؤسسات و بانكهاي خارجي ) سپس در بانك ملي و ساير بانكهاي ايران رواج يافت .

از نظر تعليم اصول حسابداري در آن موقع مؤسسات داخلي قادر به اين كار نبودند و تنها آموزشگاه فني آبادان، كالج آمريكايي و بعضي از مدارس اختصاصي از قبيل مدرسه‌ي تجارت ، آموزشگاه بانك ملي ايران و دبيرستان فني – مالي اصول حسابداري و دفترداري را تدريس مي كردند. ولي متأسفانه تا سالها پستهاي مهم حسابداري در دست كارمندان خارجي بود و به ايرانيان امكان فراگرفتن آنرا نمي دادند، حتي در بانك ملي ايران با وجود اينكه چندين سال از تأسيس آن مي گذشت هنوز مسئوليت و مشاغل مهم حسابداري در دست خارجيان بود و پس از سالها ايرانياني كه در بانك شاهي سابق فنون حسابداري را فرا گرفته بودند مسئوليت هاي مهم را بر عهده گرفتند .

 

پس از بازگشت چند نفر از حسابداران اعزام شده به انگلستان اولين بار در سال 1325 شمسي اساسنامه‌ي جمعيتي به نام جامعه حسابداران ايران و چهارچوب اولين نظام حسابرسي ايران كه مربوط به سال 1325 مي باشد در ماده 33 قانون مالياتهاي مستقيم پيش بيني شده ، سپس در سال 1342 انجمن محاسبين قسم خورده با 40 عضو از طرف وزارت دارائي تشكيل گرديد . در اسفند 1345 قانون جديد مالياتهاي مستقيم حسابداري را به رسميت شناخت و وزارت دارائي 16 نفر را به سمت حسابدار رسمي تأييد كرد.

كانون حسابداران رسمي در سال 1354 به ثبت رسيد ولي اعضاي آنها با توجه به محدوديت پذيرش ساير حسابداران تا سال 1357 فقط حدود 80 نفر حسابدار رسمي و 70 نفر حسابدار غير شاغل بودند . سرانجام در سال 1359 شوراي انقلاب موارد مربوط به حسابداران رسمي و كانون حسابداران رسمي را به طور كلي از قانون حذف كرد. انجمن حسابداران خبره كه در سال 1353 به وجود آمده بود در حال حاضر حدود 400 نفر عضو دارد، از نظر حسابرسي در آذر ماه سال 1350 لايحه ي تأسيس شركت سهامي حسابرسي به تصويب كمسيون هاي مجلسين رسيد . اين شركت در حال حاضر عمليات حسابرسي كليه مؤسسات دولتي مستقل و نيمه مستقل (سازمانهاي دولتي به غير از وزارتخانه ها و شركتها )، مؤسساتي كه از دولت كمك مالي دريافت مي كنند را عهده‌دار مي باشد .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر