8,000 تومان
  • فروشنده : طرفداری

  • کد فایل : 41151
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2523
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد تحليل شعر زمستان

دانلود تحقیق درمورد تحليل شعر زمستان

0 2.5k
دانلود تحقیق درمورد تحليل شعر زمستان

با دانلود تحقیق در مورد تحليل شعر زمستان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تحليل شعر زمستان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تحليل شعر زمستان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تحليل شعر زمستان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:31 صفحه

قسمتی از فایل:

فصل اول

مقدمه

آنچه كه شعر نو را از شعر كهن جدا مي‌كند، فقط سبك و ساختار آن نيست ، بلكه محتوا و نگرش آن نيز تفاوت دارد. شاعر نو از مردم، مي‌گويد و از مسائل آنان. شاعراني مثل نيما، شاملو، فروغي، هدايت و اخوان ثالث كه در اين امر، درخشيده‌اند از بطن مردم برخاستند و براي مردم، سخن گفتند. آنچه مسلم است، شرايط اجتماعي و حوادث سياسي، بسيار بر شاعران، مؤثر مي‌باشد.

اشعار اخوان ثالث كه در دوران 1320 تا 1369 سروده شده است به روشني، گوياي شرايط اجتماعي زمان خود، نابساماني‌ها، غربزدگي‌ها، استثمارشدن‌ها و بي كفايتي شاهان و دولت مي‌باشد. اخوان نارضايتي و نااميدي خويش را در تمام اشعارش، چه با زبان كهن و چه با سبك نيما، بيان كرده است.

او اشعار خود را، در مجموعه‌هاي زير سروده است: ارغنون، زمستان، آخر شاهنامه، از اين اوستا، زندگي مي‌گويد اما ، در حياط كوچك پائيز در زندان، دوزخ اما سرد، تو را اي كهن بوم و بر دوست دارم و كه جانشين نام كتاب چاپ نشده اوست، كه «شوش و دوباره جهانم آه» ، بهترين آنها است.

از اين اشعار، زمستان مورد نظر است و پيرامون حوادث سالهاي سرودن اين شعر، بحث و بررسي شده است.


فصل دوم

دوره‌هاي ادبي ايران

در كتاب آقاي سپانلو، «نويسندگان پيشرو ايراني» دوره ادبي ايران به چهار دوره تقسيم شده است.

* اولين دوره ، به سالهاي قبل از 1300 بر مي‌گردد كه به آن ادبيات حوزه مشروطيت نيز مي‌گويند كه داراي خصلت اجتماعي و سياسي مي‌باشد. عشق به آزادي، قانون، ترقي و انتقاد از حكومت و طبقات بهره كش، مثل مالكان و بطور كلي يك قوميت خواهي، از خصوصيات اين دوره است مثل چرند و پرند دهخدا. در اواخر دوره ناصري تفكر قانون و حكومت ملي، بتدريج در ميان مردم رواج يافت. انتقاد اجتماعي بطريق عام فهم و عصبيت شكل گرفت.

* دوره دوم ، از 1300 تا 1315 مي‌باشد. زمان غير سياسي شدن ادبيات است. تقريباً احساس گرايي و اخلاق گرايي، جاي آنرا مي‌گيرد. يك ناسيوناليسم گذشته نگر و غير سياسي، حاكم مي‌شود. يعني يك مليت خواهي و اصلاح طلبي بدون كيفر بنيادهاي موجود. با وجود ظاهر خوش بيني در ادبيات، مايه‌هاي رمانتيك و حسرت به گذشته، يأس، خودكشي و تسلط نيروهاي مجهول طبيعت در آن وجود دارد و كتابهاي نيما، مبدأ اين دوران است. در اين دوران بيشتر تحقيقات تاريخي و ادبي و داستان پردازي‌هاي احساساتي ، متأثر از رمانتيك غربي ، به دور از واقعيتهاي زندگي، انجام مي‌گرفت.

* دوره سوم ، از سال 1315 تا 1340 مي‌باشد. اين دوره با انتشار بوف كور صادق هدايت، آغاز شد. ادبيات اين زمان، مي‌خواهد خود را از قلمرو خيالبافي‌بيرون كشد و به واقعيات اجتماعي و انتقادي بپردازد. البته دست به عصا راه مي‌رود. شعر نيما يوشيج، مدير مدرسه و آخر شاهنامه اخوان ثالث ، از اين ايام مي‌باشند. رواج انديشه ضد استعماري و انعكاس آن در ادبيات، رسوخ ديد انتقادي و اجتماعي و سياسي حتي در تحقيقات ادبي ، رواج قصه نويسي به سبك اروپايي مثل هدايت و علوي، چرخش روزنامه نگاري به شيوه تند دوران مشروطه، از ويژگي‌هاي اين دوران است و همچنين، بازگشت دانشجويان اعزامي‌به خارج. آنها بر تمام جوانب و مسائل كشور، تأثير گذاشتند، بخصوص بر ادبيات و فرهنگ . آنها همراه خود فكر و ايده‌هاي نو آوردند و به مشاغل آموزشي، اداري، سياسي و مطبوعاتي ، جذب شدند. مانند علي شايگان، مهدي بازرگان، خليل ملكي، بزرگ علوي، صادق هدايت و سپهبدي.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر