7,000 تومان
  • فروشنده : طرفداری

  • کد فایل : 41453
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1726
  • تعداد فروش: 4

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد اهميت و تاثير آزمايشگاه دامپزشكي و نقش مهم آن در پيشگيري و كنترل بيماري هاي طيور

دانلود تحقیق درمورد اهميت و تاثير آزمايشگاه دامپزشكي و نقش مهم آن در پيشگيري و كنترل بيماري هاي طيور

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد اهميت و تاثير آزمايشگاه دامپزشكي و نقش مهم آن در پيشگيري و كنترل بيماري هاي طيور

با دانلود تحقیق در مورد اهميت و تاثير آزمايشگاه دامپزشكي و نقش مهم آن در پيشگيري و كنترل بيماري هاي طيور در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اهميت و تاثير آزمايشگاه دامپزشكي و نقش مهم آن در پيشگيري و كنترل بيماري هاي طيور را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اهميت و تاثير آزمايشگاه دامپزشكي و نقش مهم آن در پيشگيري و كنترل بيماري هاي طيور ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد اهميت و تاثير آزمايشگاه دامپزشكي و نقش مهم آن در پيشگيري و كنترل بيماري هاي طيور

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:20 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه :

آگاهي از اهميت صنعت طيور به عنوان يكي از مهمترين تامين كننده هاي اصلي پروتئين حيواني مورد نياز انسان موجب افزايش اهميت پرورش طيور در دنياي امروز گرديده است به طوري كه اين اهميت چه از لحاظ رشد جغرافيايي و افزايش مراكز پرورش طيور و چه از لحاظ پيشرفت هاي علمي و تخصص حاصله در اين زمينه كاملاً آشكار است .

پيشرفت هاي علمي و فني با هدف افزايش ميزان توليد ، موجب شده است كه تغييراتي در روش هاي تشخيصي و درماني صورت گيرد و امروزه كنترل بسياري از بيماري ها را آسان نمايد . تنظيم برنامه اي فراگير به منظور پيشگيري از بيماري هاي طيور ( كه در اين ميان استفاده از روش هاي آزمايشگاهي دامپزشكي به منظور كنترل همه جانبه اقدامات پيشگيري كننده نقش بسيار اساسي ايفا مي نمايد ) ، بسيار فراتر از تنها استفاده از يك روش مثل واكسن يا هر روش ديگري مي باشد ، بلكه بايد تمام علل و عوامل را در نظر گرفت به عنوان مثال واكسيناسيون فرايندي است كه خود در برگيرنده مسائل مختلف ديگري مي باشد ، به طوري كه به منظور حصول اطمينان از تاثير عمليات واكسيناسيون بايستي از يك سو عواملي از قبيل خود پرنده ، نوع واكسن ، روش واكسيناسيون و از همه مهمتر كنترل تيتر آنتي بادي هاي مادري در جوجه هاي سنين پايين ( هفته اول ترجيحاً 3 روز اول زندگي ) با انجام ازمايشات سرم شناسي مي باشد ، زيرا خود واكسن بدون در نظر گرفتن ميزان آنتي بادي ها و ايمني مادري باعث بر هم خوردن سيستم ايمني و حتي از بين رفتن آن مي باشد . پس مكانيزم هاي ايمني و تجزيه و تحليل عوامل مؤثر بر واكسيناسيون با استفاده از روش هاي آزمايشگاهي به منظور تصميم گيري جهت انجام واكسيناسيون و ارزيابي و كنترل و نظارت بر آن امري بسيار مهم و حياتي است .

به دلايل زير پيشگيري بر درمان اهميت دارد :

1 ـ خيلي از عوامل بيماري زا به ويژه ويروس ها به داروهاي موجود حساس نيستند .

2 ـ هرگاه تجويز دارو ها ( آنتي بيوتيك ها ) بر اساس آنتي بيوگرام صورت نگيرد ، درمان به هيچ وجه مؤثر واقع نمي شود به دليل تغيير مصرف آنتي بيوتيك هاي مختلف مقاومت دارويي حاصل مي شود و به دارو هاي موجود مقاوم مي شوند .

3 ـ باقيمانده دارويي در گوشت و تخم مرغ مشكلات عمده اي را در بهداشت عمومي ايجاد مي نمايد .

4 ـ خسارات متعدد بيماري به ويژه خسارات غير مستقيم در يك گله مبتلا به وسيله دارو قابل برگشت نمي باشد .

 

 

1 ـ 1 : اهميت و حساسيت آزمايشات كامل هفته اول دوره پرورشي :

بروزر بيماري در هفته اول دوره پرورشي ازيك طرف بر روي ميزان تبديل غذايي و ازطرف ديگر اثرات سوء بر روي جوجه ها مي گذارد و ممكن است جوجه ها به طور هميشه ضعيف بمانند .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر