7,000 تومان
  • فروشنده : طرفداری

  • کد فایل : 41793
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1574

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد آب بند ها

دانلود تحقیق درمورد آب بند ها

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد آب بند ها

با دانلود تحقیق در مورد آب بند ها در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق آب بند ها را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق آب بند ها ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد آب بند ها

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:20 صفحه

قسمتی از فایل:

نقش آب بند ها(cut off) در شالوده , جلوگير ي از حركت كامل آب و يا دست كم طولاني كردن مسير آب مي باشد كه در اين مورد از فشار تخريبي زه كاسته مي گردد و به هر حال دبي كلّ زه كاهش مي يابد . در اين فصل به طور عمومي و خلاصه در مورد انواع معمول روش هاي آب بندي توضيح داده مي شود.

 

1.آب بند تزريقي

1-1.عوامل مؤثّر در تزريق

     تكنيك تزريق(grouting) امروزه در بسياري از پروژه هاي ساختماني ودر هدف هاي متنوّع مورد استفاده قرار مي گيرد كه در پاره اي موارد به منظور مستحكم كردن زمين ,كاهش دادن تأثير ارتعاش در خاك و كاهش دادن نشست خاك در اثر بارهاي ديناميك و استاتيك و اهدافي مشابه آنچه ذكر شد مي باشد, و در مواردي به منظور جلوگيري از حركت آب است كه بر اساس همين هدف در سد سازي مورد استفاده است .

     استفاده از تزريق در پروژه هاي سد سازي گاه به منظور پر كردن شكاف ها و غارهاي درون سنگ هاي آهكي در ارتباط با مخزن سد مي باشد و زماني به منظور پر كردن حفره هاي درون خاك در كل يك محدوده ي آب بندي و زماني به منظور تكميل آب بندهاي ديگر از قبيل آب بندهاي پرده سپري مي باشد.

     در مورد آب بندي خاك ها توسّط تزريق ,اين روش معمولاً در محيطي كارايي لازم را دارد كه نفوذپذيري محيط قبل از تزريق از cm/sec001/0 بيشتر باشد.

     تزريق مواد در درون حفره هاي بين دانه هاي خاك , ضمن آب بندي كردن آن به استحكام آن نيز كمك مي كند .

     موادي كه در تزريق به كار مي رود متنوّع بوده و معمول ترين آن ها شامل سيمان, آسفالت ,رس و مواد شيميايي است كه انتخاب نوع آن ها , عمق نفوذ آن ها , ترتيب و چگونگي تزريق و فشار آن بستگي به شرايط شالوده , نوع و وضعيت آن , ارتفاع سد و هدف از تزريق دارد. مثلاً نوع دانه بندي و اندازه ي دانه ها و نفوذپذيري خاك نقش مؤثّري در انتخاب نوع ماده ي تزريقي دارد . جدول زير به عنوان نمونه حدود تقريبي اندازه ي دانه ها را در ارتباط با مناسب بودن براي نوع خاصي از ماده ي تزريقي نشان مي دهد :

     

   نوع ماده ي تزريقي                            قطر متوسّط دانه ها(mm) مناسب براي تزريق

................................................................................................................................    سيمان                                                                                                           4/1- 5/0

بنتونيت با رس-سيمان                                                                         5/0-3/0

رس-مواد شيميايي, بنتونيت-مواد شيميايي                                               4/0-2/0

موادّ شيميايي                                                                                                2/0-1/0

................................................................................................................................

     به لحاظ تاريخي , تا سال 1925 تنها ماده ي تزريقي معمول تقريباً فقط سيمان پرتلند خالص بود. هر چند سيمان خالص هنگامي ممكن است قابل استفاده در تزريق باشد كه قطر مؤثّر دانه هاي خاك () در حالت سست از 5/0 ميليمتر و در حالت متراكم از 4/1 ميليمتر بزرگ تر باشد و اين شرط به ندرت ممكن است وجود داشته باشد . بنابر اين گرچه تعداد معدودي از پرده هاي آب بند تزريقي با سيمان موفّقيت آميز بوده و در مورد آن ها تبليغ شده است ولي اكثريت آن ها ناموفق بوده و محرمانه باقي مانده است(مأخذ شماره ي 6 ) .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر